De Molenstraat transformeert één in VRT 1

Crea / Media / News

Televisiezender Eén is omgedoopt tot VRT 1, met nieuw logo, nieuwe vormgeving, nieuwe stijl en nieuwe stemmen. Om er zeker van te zijn dat de kleurrijke metamorfose alle aandacht krijgt die ze verdient, maakte De Molenstraat een even kleurrijke campagne waarvan iedereen gelukkig wordt. Want VRT 1 is van iedereen.

Met de nieuwe stijl wil VRT 1 benadrukken dat het merk voor kwaliteit met een menselijke toets staat. Ze willen dichter dan ooit bij hun kijkers staan en hen allemaal betrekken bij de programma’s. VRT 1 is een zender waar iedereen thuishoort, en dat uitnodigende gevoel staat centraal in de nieuwe campagne. In de televisiespot zien we de VRT 1-gezichten Fien Germijns, Jeroen Meus, Danira Boukhriss Terkessidis, Niels Destadsbader, Aster Nzeyimana, Siska Schoeters, Dieter Coppens en Wim Lybaert. Net zoals de zender werden ze voorzien van een opvallende nieuwe look. Op de tonen van een aanstekelijke song dansen ze doorheen de film, waarin we gaandeweg ontdekken dat hun speciaal ontworpen outfits hints zijn naar het nieuwe logo in zijn verschillende vormen. Ondertussen horen we de stemmen van VRT 1 vertellen waarvoor de zender staat met als conclusie: "Wat we ook maken, we willen je raken. VRT 1 is van iedereen."

De film is bedoeld om iedereen goedgezind te maken, en werd geregisseerd door Anthony Nti. Bovendien is de spot het eerste wapenfeit van De Molenstraat, een communicatiebureau samengesteld op maat van de openbare omroep en haar merken, genoemd naar de populairste straatnaam in Vlaanderen. Het is een team van creatieven, marketeers en merkstrategen die naar eigen zeggen willen bijdragen aan radicale verandering zonder echter de voeling te verliezen met wat er in Vlaanderen leeft. Voor de productie sloeg De Molenstraat de handen in elkaar met de promotiecel van VRT. Het resultaat van de samenwerking is behalve op tv ook te bewonderen op sociale media en in print. 

Credits

Client: VRT1

Marketing manager: Elisabeth Roelandt

Brand manager: Saartje Vanderstukken

Marketing Producer: Rebecca Van de Voorde & Yousra Chahboune

Agency: De Molenstraat

Creative Team

Creative Director: Kwint De Meyer

Senior Copywriter: Thomas De Vreese

Senior Art Director: Dieter Vanhoof

Account Team

Client Services Director: Jochen De Greef

Account Director: Charlotte Smedts

Strategy

Strategic Director: Kristof Janssens

Production

Executive Producer: Emilie Kino

Producer: Griet Meukens

Production assistant: Leslie de Weijer

Director: Anthony Nti

DOP: Pieter Vanbrabant & Marc van Acker

Stylisme: Jody Van Geert

Post-production

Editing & Graphic Design: Simon Schuurman & Remke Faber

Grading: Michiel Bollen

Sound Engineer: Klaas Beheydt

Music: Abraham Blue