De Molenstraat trapt festivalseizoen Studio Brussel af

Elke zomer opnieuw komen tienduizenden mensen samen op festivalterreinen in heel België. Mensen van verschillende leeftijden, met verschillende achtergronden, met verschillende muzieksmaken, maar met één grote gemeenschappelijke liefde: muziekfestivals. Het ideale moment dus voor al die mensen om elkaar beter te leren kennen. En waar kan je je meer verbonden voelen dan op de eerste rij van een fantastisch optreden?
Als ‘de festivalzender’ weet Studio Brussel als geen ander wat er leeft op de festivals. En als er één ding opvalt, is het dat festivals nooit zo divers waren. Muziekgenres overlappen elkaar op de verschillende podia en de festivalgangers zijn niet meer in hokjes in te delen. Je ziet er iedereen door elkaar samen genieten van goede muziek. En dat gevoel van samenhorigheid is waar het om draait in de nieuwe festivalcampagne van Studio Brussel: “De eerste rij. Dat zijn wij.” De campagne (van de hand van De Molenstraat) bestaat uit 3 tv-spots, radiospots en print waarin de eerste rij op een festival centraal staat. Een eerste rij gevuld met fans van rock, pop, techno, indie, hip hop enz. die zich allemaal samen volledig laten gaan op verschillende muziekgenres. De spots werden geregisseerd door Jef Boes, die met een unieke visuele techniek de eerste rij heeft verheven tot een poëtische ode aan de festivalganger en de vriendschap en samenhorigheid die ontstaat door muziek. Of dat nu Billie Eilish is, Creeds of Queens Of The Stone Age is. En op die eerste rij kan Studio Brussel natuurlijk niet ontbreken. Zo zie we Flo Windey en Eva De Roo tussen festivalgangers opduiken in de spots. Maar ook op de festivals staat Studio Brussel mee op de eerste rij om zo veel mogelijk verschillende mensen samen te brengen om van muziek te genieten, op de weide én thuis. En daar beginnen ze nu al mee door meer dan 1000 tickets voor uiteenlopende festivals weg te geven aan hun luisteraars.
Opvallend: dit is de eerste campagne in de nieuwe positionering van Studio Brussel door De Molenstraat, waarin de zender een zo divers mogelijke groep luisteraars wil bereiken met muziek als ongelooflijk krachtige verbindende factor.
Studio brussel
De Molenstraat
Client
Brand manager VRT radio: Floris Nieuwdorp
Head of marketing Studio Brussel: Karel Decorte
Creative Team
Creative Director: Kwint De Meyer
Copywriter: Thomas De Vreese
Art Director: Dieter Vanhoof
Account Team
Client Services Director: Jochen De Greef
Account Director: Charlotte Smedts
Strategy
Strategic Director: Kristof Janssens
Productie: MAKE
Director: Jef Boes
DOP: David Doom
Producer: Shana Duprez
Post-producer: Leslie Verbist
Offline/Online editor: Robin De Praetere (Frames)
Grader: François Dubois
Sound engineer: Klaas Beheydt (VRT)
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]