De Molenstraat trapt festivalseizoen Studio Brussel af

Crea / News

Elke zomer opnieuw komen tienduizenden mensen samen op festivalterreinen in heel België. Mensen van verschillende leeftijden, met verschillende achtergronden, met verschillende muzieksmaken, maar met één grote gemeenschappelijke liefde: muziekfestivals. Het ideale moment dus voor al die mensen om elkaar beter te leren kennen. En waar kan je je meer verbonden voelen dan op de eerste rij van een fantastisch optreden?

Als de festivalzender’ weet Studio Brussel als geen ander wat er leeft op de festivals. En als er één ding opvalt, is het dat festivals nooit zo divers waren. Muziekgenres overlappen elkaar op de verschillende podia en de festivalgangers zijn niet meer in hokjes in te delen. Je ziet er iedereen door elkaar samen genieten van goede muziek. En dat gevoel van samenhorigheid is waar het om draait in de nieuwe festivalcampagne van Studio Brussel: “De eerste rij. Dat zijn wij.” De campagne (van de hand van De Molenstraat) bestaat uit 3 tv-spots, radiospots en print waarin de eerste rij op een festival centraal staat. Een eerste rij gevuld met fans van rock, pop, techno, indie, hip hop enz. die zich allemaal samen volledig laten gaan op verschillende muziekgenres. De spots werden geregisseerd door Jef Boes, die met een unieke visuele techniek de eerste rij heeft verheven tot een poëtische ode aan de festivalganger en de vriendschap en samenhorigheid die ontstaat door muziek. Of dat nu Billie Eilish is, Creeds of Queens Of The Stone Age is. En op die eerste rij kan Studio Brussel natuurlijk niet ontbreken. Zo zie we Flo Windey en Eva De Roo tussen festivalgangers opduiken in de spots. Maar ook op de festivals staat Studio Brussel mee op de eerste rij om zo veel mogelijk verschillende mensen samen te brengen om van muziek te genieten, op de weide én thuis. En daar beginnen ze nu al mee door meer dan 1000 tickets voor uiteenlopende festivals weg te geven aan hun luisteraars.

Opvallend: dit is de eerste campagne in de nieuwe positionering van Studio Brussel door De Molenstraat, waarin de zender een zo divers mogelijke groep luisteraars wil bereiken met muziek als ongelooflijk krachtige verbindende factor.

Studio brussel

De Molenstraat 

Client

Brand manager VRT radio: Floris Nieuwdorp

Head of marketing Studio Brussel: Karel Decorte

Creative Team

Creative Director: Kwint De Meyer

Copywriter: Thomas De Vreese

Art Director: Dieter Vanhoof

Account Team

Client Services Director: Jochen De Greef

Account Director: Charlotte Smedts

Strategy

Strategic Director: Kristof Janssens

Productie: MAKE 

Director: Jef Boes 

DOP: David Doom                                                               

Producer: Shana Duprez 

Post-producer: Leslie Verbist 

Offline/Online editor: Robin De Praetere (Frames) 

Grader: François Dubois 

Sound engineer: Klaas Beheydt (VRT)