De Morgen en Boondoggle maken de Klik
De Morgen lanceert het Klikstarter-abonnement, dat studenten voor slechts € 9,95 per maand onbeperkt toegang geeft tot alle plusartikels. Het aanbod wordt gelanceerd in de schoot van de verkiezingen, want als verschillende waarheden naar voor worden geschoven is er extra nood aan inzicht in de feiten. De deur naar gratis nieuws staat meer dan ooit open. Jongeren zijn heel bedreven in het vinden van online platformen waar ze dit nieuws kunnen consumeren.
De informatie die ze daar krijgen, is lang niet altijd betrouwbaar: clickbait, fake news en andere manipulatietechnieken vormen op termijn een bedreiging voor de kritische zin van deze jonge generatie die onze toekomst mee vorm zal geven. In deze nieuwe campagne van Boondoggle voor De Morgen komen vier jongeren aan het woord die de klik maakten om niet langer genoegen te nemen met halve waarheden, en op zoek gingen naar meer inzicht en objectiviteit om hun mening te onderbouwen met feiten. Via online video’s, print en social media advertenties krijgen we in testimonials te horen wat voor Ilona, Janne, Tara en Frédéric het klikmoment was. Het moment waarop ze besloten om niet- evidente vragen te stellen en dieper te graven. "Een attitude die 100% aansluit bij de missie van De Morgen om geen vraag onbeantwoord, en geen antwoord onbevraagd te laten," zo luidt het. "Want één enkel antwoord, daar geloven wij niet in."
https://youtu.be/b1JYfxq_jcY
https://youtu.be/bw6-iBHKu_I
https://youtu.be/IqrTNpjTVc8
https://youtu.be/b3c2snJCIkI
Credits
De Morgen
Brand Manager De Morgen: Lawrence Vervaeke
Digital Marketing Manager De Morgen: Charlotte Ghekiere
Boondoggle
Creative Team: Bouke Zoete, Robin De Wachter
Creative Director: Leon Jacobs
Strategy: Stijn Cox
Design en final art: Philippe Pauwels
Account Team: Nico Croes, Lise Detobel
Development: Jorick Vissers, Michaël Delvaux, Pim Volders
Producer: Bérengère Lurquin
Productie
Production company: Landvogel
Producers: Yannick Verdonck, Maud Van Parys
Director: Willy Crank
DOP: Frederic Van Zandycke
Edit: Frederik Vandewalle
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]