De Morgen en mortierbrigade brengen duidelijkheid, helemaal digitaal

Crea / News

Dit najaar zet De Morgen zijn digitale aanbod in de kijker met een campagne gecreëerd door Mortierbrigade. De campagne borduurt verder op de ‘Duidelijk, De Morgen’-positionering die het bureau en de krant in 2020 in de markt zetten en waarmee ze benadrukken dat De Morgen niet alleen duidelijkheid schept in de actualiteit maar ook inzake persoonsgebonden thema’s zoals financiën, psychologie, opvoeding, vrije tijd...

​​​Met diverse print-, radio-, online video-, social- en cinema-uitingen toont de campagne de veelheid aan podcasts, nieuwsbrieven en online dossiers waarmee de krant ‘Duidelijkheid over de wereld én je eigen leefwereld’ verschaft. Daarnaast krijgen ook niet-abonnees tijdelijk volledige toegang tot alles wat de app te bieden heeft, via unieke QR-codes. Deze QR-codes worden verspreid via een guerilla-campagne op plaatsen waar mensen vaak achtergelaten papieren kranten gratis kunnen lezen zoals op treinen, bussen, in cafés... 

Credits

Client: De Morgen
Client contacts: Dave Peeters, Sam De Moor, Katrijn Vrints, Remy Amkreutz

Agency: mortierbrigade
CEO: Jens Mortier
Executive Creative Director: Joost Berends Brand Design Director: Philippe De Ceuster

Creatives: Michiel Baeten, Frédéric Delouvroy

Strategy: Chenling Zhang
Lead Producer: Anneleen Vande Voorde Social Media Manager : Lisa Smets

Social Media Creatives: Ella Van Cappellen, Tine Van Daele

Design: Kaatje Scheurs
Cross Media Designer/DTP: Sophie Bayeul