De Morgen en mortierbrigade brengen rust en duidelijkheid

Crea / News

De gebeurtenissen van het voorbije jaar worden gekenmerkt door onduidelijkheid. Toen corona verscheen, leek de klimaatproblematiek wel verdwenen uit onze prioriteiten. Er werd wereldwijd geprotesteerd tegen racisme en eindeloos gediscussieerd door onze politici. Dit maakt de positionering die Mortierbrigade en De Morgen vorig jaar installeerden – Duidelijk. De Morgen. – vandaag relevanter dan ooit. De journalisten van De Morgen zien deze ‘heerlijk chaotische tijd’ als een uitgelezen kans om hun werk te kunnen doen, hoe meer chaos, hoe meer duidelijkheid ze moeten brengen.

De wereldwijde warboel waarin we leven werd door mortierbrigade in een kaleidoscopische chaos weergegeven, waarvoor ze het vakmanschap van Jaak De Digitale inschakelden. Het voortdurend doordraaiende motion design zorgt voor een rustgevend effect, in analogie met de rol van De Morgen: rust brengen in de vorm van duidelijkheid. Een rustgevende, licht psychedelische herwerking van de sound identity door Gregory Caron voegt extra rust in de chaos toe.De campagne wordt gelanceerd via tv, radio, print en online en krijgt in de loop van het najaar verdere invullingen in alle kanalen.

Credits

Client: De Morgen

Client contacts: Katrijn Vrints, Charlotte Ghekiere & Elvira Torfs

Agency: mortierbrigade

Partner & CEO: Jens Mortier

Partner & Executive Creative Director: Joost Berends

Partner & Brand Design Director: Philippe De Ceuster

Creatives: Michiel Baeten & Fréderic Delouvroy

Strategy: Vincent D’Halluin

Producer: Tuyen Pham

PR Manager: Anne-Cécile Collignon

Cross Media Designer/DTP: Sophie Bayeul

Print/TVC : Jaak de Digitale

Music: Gregory Caron

Soundstudio: Brandy