De Morgen en Spotify: één front

Als een van de eersten in de wereld lanceert De Morgen vanaf vandaag 11 april een uniek partnership met Spotify. Enkel het Britse The Times en het Italiaanse Corriere della Sera deden het ons voor. “Muziek is een van de belangrijkste passies van onze lezers en het is het kloppend hart van de cultuursectie van De Morgen,” zegt Katrijn Vrints, marketingmanager van De Morgen. “Actualiteit en muziek zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. We kijken ernaar uit om samen te werken met een jong en sterk merk als Spotify dat net als De Morgen erg veel belang hecht aan een digitale kwaliteitsbeleving en gebruikservaring.”
Wat De Morgen en Spotify nu precies aanbieden? Een unieke formule op het ritme van nieuwsvreters én muziekliefhebbers. Voor 24,95 euro per maand krijgt u de krant op papier op vrijdag en zaterdag, leest u het nieuws de hele week digitaal (digitale krant, alle betalende artikels en voordelen op DeMorgen.be) én luistert u een jaar lang gratis naar muziek met een Spotify Premium-abonnement.
Spotify Premium belooft onbeperkte toegang tot meer dan 30 miljoen liedjes, waar, wanneer en hoe u dat wilt. Katrijn Vrints: “Onze samenwerking gaat nog verder. Zo bouwen we aan onze De Morgen Playlist op Spotify met nu al meer dan 15.000 volgers en denken we aan exclusieve livemomenten.” De Morgen en Spotify zullen binnenkort een eerste exclusieve muzieksessie organiseren met een bekend artiest.
Nienke Dettmeijer, marketingmanager Benelux bij Spotify: "De samenwerking met De Morgen is een logisch gevolg van de overeenkomsten tussen lezers van De Morgen en onze Spotify-gebruikers, beiden hebben een passie voor muziek. We verheugen ons op deze samenwerking, waarmee we nog meer Belgische muziekliefhebbers toegang kunnen geven tot een wereld van muziek."
De campagne werd samen met Boondoggle uitgewerkt. Bent Van Looy, muzikant en nieuwsvreter, is alvast fan én ook het gezicht van deze nieuwe abonnementsformule. Zijn persoonlijkheid en stijl vormen een passende brug tussen cultuur en actualiteit. Boondoggle zorgde voor de aankondigingscampagne, die behalve een radiospot en bannering ook een tv-spot omvat. In de campagne zien en horen we Bent Van Looy, die als muzikant een heel eigen versie van de De Morgen-jingle brengt. Ondertussen legt hij uit wat voor hem de parallel is tussen nieuws en muziek: "De wereld zet je niet op pauze, en ook mijn favoriete muziek wil ik non-stop."

PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]