De natives rukken op

facebook-at-work

Native / News / Research

Facebook'The future of mobiele advertising is native'. Het onderzoek van IHS Technology in opdracht van Facebook Audience Network laat er geen twijfel over bestaan: native advertising heeft de toekomst, ook in de mobiele schermreclame. Zie ook de blogpost van Facebook hierover.

Volgens de onderzoeksresultaten is drie kwart - 75,9% - van alle schermreclame online in 2020 mobiel. De omzet ervan zou tegen dan oplopen tot 84,5 miljard dollar. Exact 63,2% van die mobiele schermreclame op het net zou in 2020 native zijn - wat dan goed is voor 53,4 miljard dollar reclameomzet. De Noord-Amerikaanse spelers zijn op dat vlak het meest actief, gevolgd door Azië, Australië en de Pacific. De reden? Native advertising lijkt tot nader order de oplossing bij uitstek om de negatie en frustratie van consumenten tegenover klassieke bannering te omzeilen.facebook-at-work

Facebook Audience Network profileert zich als 's werelds grootste native ad network. Momenteel bestaat exact 50% van de apps van het netwerk in kwestie uit native ads. Het volledige rapport vindt u hieronder.

Facebook Audience Network