De nieuwjaarsbrief van BBDO, Push To Talk en VDAB

Communication / News

De VDAB staat telkens weer voor nieuwe uitdagingen. Een goede visie en stevige plannen voor de toekomst zijn dus onontbeerlijk. Recent stelden CEO Wim Adriaens en de directie van VDAB hun visie en plannen voor de toekomst voor in een beleidsbriefing. Push To Talk bedacht een interactieve digitale tv-show waarmee een sterke boodschap aan de 5000 VDAB-medewerkers konden worden overgebracht.

De beleidsbriefing is een jaarlijkse traditie van VDAB, die doorgaans op provinciaal niveau georganiseerd wordt. Omdat het fysiek samenbrengen van mensen voorlopig nog niet mogelijk is, werd er gekozen voor één groots opgevat online evenement, waarbij live communicatiebureau Push To Talk instond voor de algemene organisatie. Ook BBDO was bij het hele project betrokken, zij bedachten (o.m.) het thema En iedereen klinkt mee.

In de T2-campus in Genk werd een professionele studiosetting met een stijlvol decor ingericht, waarin Cath Luyten en VDAB-host Frederik Gulinck verschillende gasten ontvingen. Zo kwam CEO Wim Adriaens uitleg geven over de nieuwe strategie van VDAB. Daarnaast werd er ook teruggeblikt op het voorbije jaar en werden er enkele bijzondere projecten uit de provincies uitgelicht.

Naast interviews omvatte het online event ook een panelgesprek, videofragmenten, interactieve momenten en muzikale intermezzo’s. Voor dit laatste werd een beroep gedaan op talent uit de eigen VDAB-stal. De VDAB-medewerkers thuis of op kantoor werden actief betrokken via een poll omtrent het VDAB-motto “VIBE: VDAB in beweging” en de KOEP’L-waarden, die zorgde voor 4000 live reacties. En uiteraard werd er ook geklonken op het nieuwe jaar, want elke VDAB’er had een feestelijke aperobox thuisbezorgd gekregen. Een aangenaam moment voor de vele medewerkers die toch snakken naar live ontmoetingen en gesprekken met hun collega’s.