De NMBS is altijd een beetje een avontuur

SNCB Navetteurs vignette

Crea / News

Bella De Koe

foto: Jimmy Kets

Naar aanleiding van de week van de mobiliteit pakt FamousGrey uit met een nieuwe campagne voor de NMBS. Om haar trouwste reizigers te danken, zijn NMBS en haar agentschap op zoek gegaan naar de meest bizarre dingen die ze tijdens hun treinrit door het raam zien voorbijflitsen: een hangbuikzwijn, een wonderboom, een reuzenspin, een buitengewone wereldbol en meer van dat fraais: allemaal dingen die de reizigers zien van op de trein, maar waarvan ze niet altijd het fijne van weten. Nochtans vertellen ze stuk voor stuk een eigen verhaal. De campagne wordt via diverse communicatiemiddelen gevoerd: print, online en via een wedstrijd op de sociale media.

_HANGBUIKZWIJN_

Voor hun ongewone campagne trokken FamousGrey en NMBS naar die eigenaardige plaatsen en mensen om hun al even vreemde verhalen te achterhalen. Grappige of waanzinnige verhalen die fotograaf Jimmy Kets vond op zeven treintrajecten: Oostende-Brussel, Antwerpen-Brussel, Leuven-Brussel, Gent-Antwerpen, Luik-Brussel, Charleroi-Brussel, Namen-Brussel. Wat betekent de tag op die oude toren? Wie heeft er een gigantische spin op die muur geschilderd? Wat doet een godin boven een peepshow? Op die manier brengen FamousGrey en NMBS beelden die de reizigers door het raam zien voorbijflitsen, tot leven.

_ENGEL-PEEPSHOW_

Alle verhalen zijn te vinden op deze website en zullen op vrijdag 16 september via folders in verschillende stations van het land aan de pendelaars worden verdeeld. Bij de campagne horen een filmpje en een wedstrijd op de sociale media. Elke NMBS-reiziger wordt gevraagd iets ongewoons dat hij op zijn treinrit ziet, te fotograferen en op de sociale media te delen met #vanopdetrein. De reizigers met de twee meest bizarre beelden krijgen een gesigneerde foto van Jimmy Kets.

Credits

Client: NMBS
Client contacts: Jean-Pierre Havelange, Jessica Pierrard
Agency: FamousGrey
Excecutive CD: Katrien Bottez
CD: Laurent Dochy
Creative Team: Eva De Jockheere en Catheline Leroy
Copywriters: Christophe Vekeman, Anne-Cécile Collignon
Project leader: Annick Danckers, Katrien Dupon
Brand Leader: Naïké Van Hulle
Design: Lauwri De Pater
Web design : Ken Wuytack
Development : Arno Van Biesen
Print producer: Marja Donkers
Art Buyer : Ingrid Deuss, Margaux Grossen
Fotograaf: Jimmy Kets
DTP: Franco Scaramuzza
Post productie : Two Frame