De Persgroep Advertising lanceert native campagne Telenet

Persgroep-Telenet

Crea / Native / News

Persgroep-Telenet

Hoe presenteer je een gloednieuwe toonaangevende televisieserie uit de HBO-stal aan het grote publiek? Telenet koos exclusief voor DeMorgen.be om Vlaanderen warm te maken voor Vinyl, een reis in de tijd naar de wilde jaren in de New Yorkse muziekscène. Waarom? Muziek en prestigieuze televisiereeksen: het gaat hand in hand met de interesses van de De Morgen lezer en surfer. Aan Vinyl, de reeks die ons een blik gunt achter de schermen van de platenindustrie in de jaren zeventig, werkten o.a. Mick Jagger en Martin Scorsese mee. Vanaf 15 februari gaat de reeks van start en is ze exclusief te bekijken in Play More van Telenet.

Op DeMorgen.be loopt in het kader van de lancering van Vinyl een native dossier waarin 5 anciens uit de Vlaamse muziekgeschiedenis over hun seventies vertellen: Jan Delvaux, Paul Ambach, Zaki, Ludo Mariman en Johan Verminnen. Op maandag 15 februari verschijnt als afsluiter van deze Telenetcampagne een native longread op DeMorgen.be, die de surfer meeneemt in het hele verhaal achter deze nieuwe HBO-parel. Ontdek ‘m hier.

Een bewijs dat native content een mooie plaats vindt naast redactionele content,” zegt Nora Vanderschrickvan BrandTales, de creatieve cel binnen de Persgroep Advertising. Ook PHD Media is laaiend enthousiast over de uitwerking van deze native campagne. David Driesmans, accountmanager bij PHD: “Waauuw! Dat was onze reactie toen we de longread zagen. Ook het native dossier met de Vlaamse iconen uit de seventies was perfect uitgewerkt. Kortom: Seks, drugs & native”.