De Persgroep Advertising lanceert nieuw CPM-model

Media / News

De Persgroep titresIn 2017 gaat De Persgroep Advertising (dPA) voor meer digitale duidelijkheid. Te beginnen met het productaanbod en de prijszetting. Op 1 mei maakt het oude CPP-model plaats voor een nieuw CPM-model (cost per thousand impressions). Doel? Ten eerste meer duidelijkheid, maar daarnaast wil dPA nog meer gebruiksvriendelijk en futureproof zijn.

Het nieuwe CPM-model kan je vergelijken met hoe een autoconfigurator werkt: je assembleert zélf je campagne door keuzes aan te vinken. Elke keuze is duidelijk uitgedrukt in euro’s. Op die manier maakt dPA komaf met verwarrende add-ons in percentages. De nieuwe online calculator kan je hier raadplegen.

« De kern van de zaak is dat je nu als merk vanuit je eigen specifieke configuratie vertrekt, » vertelt digital product manager Arnout Van Damme. « Om dit te kunnen realiseren zijn we vertrokken van de vraag ‘hoe creëer je aan de basis meer mogelijkheden?’. Door bepaalde zaken aan die basis te veranderen natuurlijk. We reduceren ons aanbod tot één basisformaat en maken het mogelijk om van daaruit verder te bouwen. 3AD is niet langer verplicht en campagnes op de homepage maken deel uit van het CPM-model. »