Lokale targeting is relatief gemakkelijk op sociale media – reden waarom veel (regionale) adverteerders hun toevlucht nemen tot dergelijke platformen. Maar tegelijkertijd is het duidelijk dat die vorm van digitaal adverteren niet de heilige graal is voor wie de lokale consument wil bereiken.
Ads & Data, dat de regie doet voor onder andere de Mediahuis-merken, heeft enkele interessante regionale media in de portefeuille: “Het Belang van Limburg en de Gazet van Antwerpen hebben natuurlijk een welbepaalde geografische focus, zowel qua inhoud als qua distributie – maar ook Het Nieuwsblad heeft regionale katernen,” stelt chief commercial officer Bart Demeulenaere.
Ook bij DPG Media Advertising bieden niet alleen printmedia als Het Laatste Nieuws en De Morgen – elk met hun eigen regionale redactie – heel wat mogelijkheden: “Op HLN.be heb je eveneens een sectie over je eigen gemeente, waarop we in de toekomst nog sterker zullen inzetten,” zegt directeur advertising Julie Neyman. “We zijn heel erg bezig met wat er leeft in elke gemeente, zodat we daarover content kunnen brengen. En voor adverteerders gaan we een heel gemakkelijk aankoopproces opzetten, zodat je ook als lokale adverteerder je boodschap in een heel relevante context kunt plaatsen – zelfs tussen artikels over je eigen gemeente.”
>>> LEES HET VOLLEDIGE ARTIKEL IN PUB MAGAZINE
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]