Lokale targeting is relatief gemakkelijk op sociale media – reden waarom veel (regionale) adverteerders hun toevlucht nemen tot dergelijke platformen. Maar tegelijkertijd is het duidelijk dat die vorm van digitaal adverteren niet de heilige graal is voor wie de lokale consument wil bereiken.
Ads & Data, dat de regie doet voor onder andere de Mediahuis-merken, heeft enkele interessante regionale media in de portefeuille: “Het Belang van Limburg en de Gazet van Antwerpen hebben natuurlijk een welbepaalde geografische focus, zowel qua inhoud als qua distributie – maar ook Het Nieuwsblad heeft regionale katernen,” stelt chief commercial officer Bart Demeulenaere.
Ook bij DPG Media Advertising bieden niet alleen printmedia als Het Laatste Nieuws en De Morgen – elk met hun eigen regionale redactie – heel wat mogelijkheden: “Op HLN.be heb je eveneens een sectie over je eigen gemeente, waarop we in de toekomst nog sterker zullen inzetten,” zegt directeur advertising Julie Neyman. “We zijn heel erg bezig met wat er leeft in elke gemeente, zodat we daarover content kunnen brengen. En voor adverteerders gaan we een heel gemakkelijk aankoopproces opzetten, zodat je ook als lokale adverteerder je boodschap in een heel relevante context kunt plaatsen – zelfs tussen artikels over je eigen gemeente.”
>>> LEES HET VOLLEDIGE ARTIKEL IN PUB MAGAZINE
Marketing & Communication Manager bij Mediamixer
Wij zijn MediaMixer. Wij mixen media. Wij gaan voor de perfecte blend van […]
Traffic manager bij RCA
Met heel wat creatieve denkers en makers in onze groep, geflankeerd door onder […]
(Key) Account Manager bij Jimmy's
We are hiring! (Key) Account Manager The (key) Account Manager will be responsible […]
Program Manager (English Speaking) bij Wunderman Thompson
Who we are: At Wunderman Thompson we exist to inspire growth for ambitious […]