Lokale targeting is relatief gemakkelijk op sociale media – reden waarom veel (regionale) adverteerders hun toevlucht nemen tot dergelijke platformen. Maar tegelijkertijd is het duidelijk dat die vorm van digitaal adverteren niet de heilige graal is voor wie de lokale consument wil bereiken.
Ads & Data, dat de regie doet voor onder andere de Mediahuis-merken, heeft enkele interessante regionale media in de portefeuille: “Het Belang van Limburg en de Gazet van Antwerpen hebben natuurlijk een welbepaalde geografische focus, zowel qua inhoud als qua distributie – maar ook Het Nieuwsblad heeft regionale katernen,” stelt chief commercial officer Bart Demeulenaere.
Ook bij DPG Media Advertising bieden niet alleen printmedia als Het Laatste Nieuws en De Morgen – elk met hun eigen regionale redactie – heel wat mogelijkheden: “Op HLN.be heb je eveneens een sectie over je eigen gemeente, waarop we in de toekomst nog sterker zullen inzetten,” zegt directeur advertising Julie Neyman. “We zijn heel erg bezig met wat er leeft in elke gemeente, zodat we daarover content kunnen brengen. En voor adverteerders gaan we een heel gemakkelijk aankoopproces opzetten, zodat je ook als lokale adverteerder je boodschap in een heel relevante context kunt plaatsen – zelfs tussen artikels over je eigen gemeente.”
>>> LEES HET VOLLEDIGE ARTIKEL IN PUB MAGAZINE
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]