De Rode Duivels zijn… wereldkampioen !

Crea / Media / News

diable rouge
In de aanloop naar het WK in Rusland pakt Het Laatste Nieuws uit met het dossier “De impact na WK winst”. Hiervoor lanceert de krant in samenwerking met TBWA een campagne die de Belgen nu al laat dromen van het WK waar de Rode Duivels gaan schitteren. Want laat ons eerlijk zijn: met zo’n straffe ploeg wordt België gewoon wereldkampioen!
Centraal in de campagne staat een TV spot. Die begint bij het beslissende doelpunt in de finale en neemt je dan mee op één lange trip van wat er allemaal te gebeuren staat na de epische overwinning. De ongelooflijke impact die het heeft op de economie, de politiek en de Belgische cultuur.
De aftrap van de campagne werd gegeven met enkele losstaande teasende beelden uit de spot, zowel in print als online. Om dan enkele dagen later nationaal uitgerold te worden in TV, cinema, print en radio. En zo heel België vurig te laten meeleven tot aan de finale… en compleet uit het dak te gaan erna. Komaaaaaan, Hazard, De Bruyne, Lukaku en Co !

fan diable rouge
CREDITS:
Media: TV, Radio, OLV, Print
Client: Het Laatste Nieuws (Annelies Degens, Katrijn Vrints)
Agency: TBWA Group
Creative Director: Steven Janssens
Creative Team: Arnaud Bouclier, Philip De Cock
Strategy Director: Kristof Janssens
Account Director: Valerie Vleminckx
Account Executive: Sara Verstraeten
TV Production: MAKE
Producer: Annemie Decorte
Director: Valery Joseph
DOP: David Doom
Post-production editor: Helena Overlaet-Michiels
Grading: Moxy
Sound design: Mathieu Grillo
Radio Production: MAKE
Radio Director: Raf Debraekeleer
Radio Producer: Veerle Van Melkebeke