35e BAM Student Congress: marketing en duurzaamheid!

4schools / Agenda / News

  • 09/03/2023
  • Wallonia Conference Center

Het Wallonia Conference Center in Bergen vormt op 9 maart het decor van het BAM Student Congress, dat aan zijn 35e editie toe is en voor het eerst sinds 2020 opnieuw fysiek plaatsvindt. BAM bouwt het congres op rond de rol die marketing kan spelen bij de duurzaamheidstransitie die het bedrijfsleven doormaakt en hoopt zo’n 1.500 studenten uit alle hoeken van het land te mogen verwelkomen.

Waar de editie van 2020 nog nipt ontsnapte aan het coronavirus, moest het congres in de twee jaren daarna noodgedwongen in digitale vorm worden uitgetekend. Dat het evenement op 9 maart eindelijk terug kan doorgaan op locatie, stemt Jasmine Paesmans, docent aan Franstalige hogeschool Condorcet en lid van het organisatieteam, bijzonder tevreden. “Het is zeer fijn dat het congres nu opnieuw face-to-face zal plaatsvinden, met échte contacten.”

Laatstejaarsstudenten van Condorcet droegen in het kader van het vak marketing événementiel hun steentje bij aan de organisatie van het congres. Ze kregen de taak om geschikte sprekers te vinden, het praktische plaatje in goede banen te leiden en de communicatie te verzorgen. “Zo leren de studenten hoe ze een groot evenement moeten organiseren en welke elementen daar allemaal bij komen kijken,” stelt Paesmans.

Marketingstudenten laten kennismaken met hun toekomstig beroep is naar jaarlijkse gewoonte het streven van BAM, dat ditmaal voor de rol van marketing in duurzame ontwikkeling als centraal onderwerp koos. Naast ondernemingen als aSmartWorld, dat actief is in de sector van de refurbished mobiele toestellen en bovendien veel aandacht heeft voor digitale inclusie, passeren ook grootmachten als Google en Samsung de revue.

“We gaan voor een evenwichtig programma en willen zoveel mogelijk domeinen voorstellen,” zegt Jasmine Paesmans over het drietalige (Engels, Frans en Nederlands) evenement. “We proberen ook verder te kijken dan de puur commerciële marketing: zo leggen we tevens de focus op culturele marketing, waarbij bijvoorbeeld een dansschool aan bod komt, en citymarketing.”

In de voormiddag komen heel wat inspirerende sprekers langs, na de middagpauze kunnen de aanwezige studenten kiezen tussen presentaties, workshops rond duurzaamheid en bedrijfsbezoeken bij enkele interessante ondernemingen in de buurt van het congrescentrum. In de loop van februari zal BAM de verschillende onderwijsinstellingen informatie bezorgen over de inschrijvingen.

Meer info over het BAM Student Congress op wearebam.be.