De Slimste Mens laat het toeval beslissen

Crea / Media / News

Slimste SBS mortierbrigade nationale loterij (1)SBS Belgium en mortierbrigade werkten 10 opvallende en vooral onderhoudende spots uit voor de Nationale Loterij. "Toen de Nationale Loterij kwam aankloppen om te vragen hoe we een link konden vinden tussen hun campagne voor Lotto waar alles is gebaseerd op het toeval en De Slimste Mens ter Wereld kwamen we snel op het idee voor deze spots," zegt Steve Brouwers van SBS Belgium. Ieder jaar is er immers altijd heel veel te doen over Erik Van Looy die de kandidaten moet overtuigen om mee te doen aan de Slimste Mens ter wereld, maar als dit nu eens allemaal gebaseerd is op een toevallig dagelijks bezoek van Erik aan een frituur? Samen met mortierbrigade werden dus 10 spots bedacht, één voor elke dag dat er een nieuwe kandidaat in de uitzending zal zitten vanaf vandaag 6 november. Twee frituristen, gespeeld door de geweldige acteurs Mungu Cornelis en Kim Hertoghs, en Erik Van Looy als zichzelf deden de rest, in een regie van Indra Siera.Slimste SBS mortierbrigade nationale loterij

"Deze actie kadert in de doelstelling van SBS om reclame relevant te maken voor haar kijkers," licht Steve Brouwers toe. "Er is voortdurend de discussie over 'goede' en 'slechte' reclame. We willen trouwens meer van dit soort spotjes die een link maken met programma's. Door zo’n intense link te maken tussen een adverteerder en een programma doorspekt met humor maken we reclame ook weer meer entertaining. We zijn er dan ook van overtuigd dat de kijker dit soort van reclame als positief ervaart. "

Vandaag presenteert PUB u al afleveringen 1 en 2: Herr Seele en Elodie Ouedraogo. Elke dag is er een nieuwe spot te vinden in het reclameblok na de eerste ronde van De Slimste Mens - dus als de kijker al weet wie de nieuwkomer is. De spot maakt 'duidelijk' hoe Van Looy op de naam van de nieuwe kandidaat kwam.