De Standaard Solidariteitsprijs 2020 leverde een duidelijke winnaar op. Voor de achttiende keer organiseerde de krant De Standaard zijn De Standaard Solidariteitsprijs. Dat was dit jaar een tweeluik: voor non-profitorganisaties (zoals gewoonlijk) én voor culturele organisaties. Bij die culturele organisaties gaat de prijs naar NTGent, KVS en Toneelhuis. "‘Theater stelt de samenleving voortdurend in vraag’, luidt het in de advertentie, bedacht en uitgevoerd door het communicatietheam van NTGent," stelt de jury vast. "De mash-up van Leopold II, met rode verf en plasticine (let op het duivels hoorntje), is een theatrale enscenering van de publieke ruimte, en stelt inderdaad goede vragen."
Bij de no-profit koos de jury voor een advertentie van Gezondheid en Wetenschap, een initiatief van het Belgisch Centrum voor Evidence-based medicine, dat betrouwbare en toegankelijke medische informatie wil verspreiden: "In tijden van snel verspreid fake news, dokter Google en welige tierende complottheorieën is betrouwbare informatie cruciaal, oordeelde de jury. Dat deze boodschap aangekomen is, bewijze de oprispingen van minstens enkele, snel verleide juryleden."
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]