De Standaard kreeg vandaag een nieuwe vorm. Het gaat niet louter om de lay-out, legt hoofdredacteur Karel Verhoeven uit in de krant: "De smartphone versnelt de evolutie die al enkele jaren de journalistiek door elkaar schudt: nieuws gaat digitaal. Het bericht over nieuwe gebeurtenissen was lange tijd de brandstof van de krant. Dat feitelijke nieuws publiceren we intussen snel en uitgebreid digitaal."
Niet dat nieuws uit de krant wordt gebannen. De krant brengt nog altijd alle belangrijke nieuws, met inbegrip van primeurs. Maar het klassieke nieuwsbericht gaat naar de marge. De krant maakt de sprong naar morgen, zegt Karel Verhoeven nog: "Hoe verandert de wereld, wie trekt de kar, waar loopt het fout, klopt het wat ons wordt voorgehouden, wie heeft een oplossing? Die vragen sturen aan op inzicht. Zulke artikels kosten meer tijd om te maken maar hebben ook een langere levensduur. Zo voedt de ochtendkrant de website van de komende dag."
Tot slot: op 27 september presenteert De Standaard de grondig vernieuwde krant op tablet en smartphone.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]