De Standaard krijgt nieuwe vorm

De Standaard kreeg vandaag een nieuwe vorm. Het gaat niet louter om de lay-out, legt hoofdredacteur Karel Verhoeven uit in de krant: "De smartphone versnelt de evolutie die al enkele jaren de journalistiek door elkaar schudt: nieuws gaat digitaal. Het bericht over nieuwe gebeurtenissen was lange tijd de brandstof van de krant. Dat feitelijke nieuws publiceren we intussen snel en uitgebreid digitaal."
Niet dat nieuws uit de krant wordt gebannen. De krant brengt nog altijd alle belangrijke nieuws, met inbegrip van primeurs. Maar het klassieke nieuwsbericht gaat naar de marge. De krant maakt de sprong naar morgen, zegt Karel Verhoeven nog: "Hoe verandert de wereld, wie trekt de kar, waar loopt het fout, klopt het wat ons wordt voorgehouden, wie heeft een oplossing? Die vragen sturen aan op inzicht. Zulke artikels kosten meer tijd om te maken maar hebben ook een langere levensduur. Zo voedt de ochtendkrant de website van de komende dag."
Tot slot: op 27 september presenteert De Standaard de grondig vernieuwde krant op tablet en smartphone.
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]