Voor de vierde keer pakt De Standaard uit met “De Correspondenten”: zes journalisten die de tijd en middelen krijgen om zich volledig te verdiepen in een thema dat hen na aan het hart ligt. Mortierbrigade vertaalde het vakmanschap van deze correspondenten in een printcampagne die de thema’s van de journalisten afbeeldt in de welbekende Moleskine-schriftjes. Zo krijgt de lezer een inzicht in de onderzoeksjournalistiek en het vakmanschap die schuilgaan achter elk van de correspondentschappen.
De illustraties werden gemaakt door de jonge illustratrices Hanne Holvoet en Charlotte Severeyns. De campagne wordt ook ondersteund door drie radiospots.
Credits
Client: De Standaard
Advertiser: Emmanuel Naert, Klaartje De Bonnaire
Agency: mortierbrigade
Creative direction: Jens Mortier, Joost Berends, Philippe De Ceuster
Creative team: Yana Gestels, Jesse Van Gysel
Producer: Eline Rousseau
Postproduction: Vito Latorrata
Illustrations: Charlotte Severeyns, Hanne Holvoet
Sound production: Geluidshuis
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]