De Standaard onderzoekt de wereld

Crea / News

07738_DST_Corresponderenten_BioVoor de vierde keer pakt De Standaard uit met “De Correspondenten”: zes journalisten die de tijd en middelen krijgen om zich volledig te verdiepen in een thema dat hen na aan het hart ligt. Mortierbrigade vertaalde het vakmanschap van deze correspondenten in een printcampagne die de thema’s van de journalisten afbeeldt in de welbekende Moleskine-schriftjes. Zo krijgt de lezer een inzicht in de onderzoeksjournalistiek en het vakmanschap die schuilgaan achter elk van de correspondentschappen.07738_DST_Corresponderenten_385x2553

De illustraties werden gemaakt door de jonge illustratrices Hanne Holvoet en Charlotte Severeyns. De campagne wordt ook ondersteund door drie radiospots.07738_DST_Corresponderenten_385x2552

Credits

Client: De Standaard

Advertiser: Emmanuel Naert, Klaartje De Bonnaire

Agency: mortierbrigade

Creative direction: Jens Mortier, Joost Berends, Philippe De Ceuster

Creative team: Yana Gestels, Jesse Van Gysel

Producer: Eline Rousseau

Postproduction: Vito Latorrata

Illustrations: Charlotte Severeyns, Hanne Holvoet

Sound production: Geluidshuis