Naar aanloop van de Creative Belgium Awards op 5 juni 2020 zet Creative Belgium vanaf 14 februari alweer een aantal leden met hun favoriete campagne van 2019 in de kijker. U kent ze waarschijnlijk als de love campaigns, maar dit jaar werden ze gedoopt tot de star campaigns, volledig in het thema van de Creative Belgium Awards 2020.
De star campaigns is een serie van filmpjes waarbij telkens iemand uit de sector aan het woord wordt gelaten over zijn/haar star campaign van het afgelopen jaar: dé campagne waarvan je zegt: “Ik wou dat ik ze zelf bedacht of gemaakt had.” Het moet dus gaan om een campagne van een ander bureau. Deze reeks love campaigns 2020 werd gemaakt in samenwerking met Hurae.
I Amazonia van Duval Guillaume voor Greenpeace is de star campaign van Sven Pede en Louise Windels, creatief team bij TBWA. Een van de redenen waarom ze deze campagne zo goed vinden? “Geniaal hoe ze een toeristische attractie met heel veel Instagrammable kwaliteiten gebruikt hebben om een probleem dat ver van ons thuis ligt aan te kaarten en in de verf zetten.”
Credits
Agency: Duval Guillaume
CD: Koenraad Lefever
Creation: Karel De Mulder
Creation: Arnaud Bailly
Account Team: Jessica Danese, Steven Boen, Axelle Gontier, Anaïs Lavie
Strategic Director: Jorian Vanvossel
PR Manager: Noemie Mwanzuzi
RTV Producers: Daan Feytongs, Saartje Gooris
Sound Engineer: Jeroen Goossens
Post-Production: Bart Callaerts
Event Producer: Christ Lannoy
Film Production Company: Soulvizion
Director: Bram Rekers
Producer: Erik van der Zwan
Editor: Jesse Vulink
Sound: Merijn Kramp
Photographer: Olivier Truyman
Client: Greenpeace (Netherlands)
Contact: Christine Gebeneter, Sigrid Deters