De tweede jeugd van Rodenbach

Marketing / News

Hoe hou je een 200 jaar oud merk fris en jong? Blijven verrassen luidt de boodschap. Rodenbach laat ons niet op onze dorst.

Het friszurige, roodbruine bier uit Roeselare roept beelden op van een zonnig terras aan het strand, met een bordje tomaat-garnaal of verse garnaalkroketten. “De baseline ‘verrassend verfrissend’ is niet uit de lucht gegrepen,” vindt Pamela De Groote, global marketing manager Rodenbach Royal Swinkels Family Brewers. “Wij benadrukken het verfrissende karakter en sporen de mensen aan om zich te laten verrassen. Ook de merkslogan ‘cheers to the unexpected’ ligt in die lijn.” De Rodenbach Classic verrast door de zachtzure smaak. De iconische campagne (2007) met de zwart-witte portretfoto’s van Arno, Stanny Crets, Jan Hoet en Kamagurka van de hand van Stephan Vanfleteren destijds was uitdagend van toon: ‘karakter rijpt met de tijd’. Het was meteen een knipoog naar het unieke brouwproces waarbij op eikenhout gerijpt bier (in foeders) wordt gemengd met jong bier. “Niets is zo verfrissend als een glas Rodenbach op een warme dag,” zegt Pamela De Groote. “Rodenbach is bovendien een ideaal aperitiefbier met zachtzure smaak dat je smaakpalet verfrist.”

[...]

HET VOLLEDIGE ARTIKEL LEEST U IN PUB MAGAZINE