De UBA Trends Day gaat virtueel

Agenda / Communication / News

Op 12 maart verplaatste de UBA de jaarlijkse UBA Trends Day naar 17 september 2020. Men wist toen uiteraard nog niet welke omvang de coronacrisis zou hebben. Intussen wordt het helaas steeds duidelijker dat fysieke evenementen zoals de UBA Trends Day in september niet kunnen plaatsvinden. Daarom hebben ze bij de UBA de afgelopen weken de plannen bijgestuurd en transformeert men de UBA Trends Day naar een interactieve digitale ervaring. Men neemt meteen ook de gelegenheid te baat om deze innovatie als een uitdaging te beschouwen: "Eén ding is zeker, het wordt een ‘state-of-the-art’ ervaring, doordrenkt van de allernieuwste technologieën, mét behoud van het gekende kwaliteitslabel."

Bovendien heeft de UBA dit jaar de ambitie om zoveel mogelijk mensen te inspireren en daarom heeft men de deelnameprijs gehalveerd: "Het inspireren van de sector blijft voor UBA immers een belangrijke missie. We investeren in een eigen event platform om het evenement op een kwalitatief hoogstaande manier te kunnen broadcasten." De 1.300 deelnemers die al voor de UBA Trends Day zijn ingeschreven krijgen de helft van hun deelnameprijs terugbetaald of kunnen opteren om een collega mee te laten inschrijven.  Wie nog niet is ingeschreven, kan zich vanaf 4 juni inschrijven - op basis van de verlaagde deelnameprijs.

Alle topsprekers die men voor maart 2020 voorzien had, stappen enthousiast in het digitale verhaal. Meer nog, er zijn extra sprekers en sessies aan het programma toegevoegd. Alle content wordt opgenomen in een virtuele 3D tv-studio en zal nadien door de deelnemers nog een maand lang bekeken kunnen worden.