{update} Vlaamse en Brusselse Cultuurhuizen en TBWA brengen eindelijk cultuur
We hebben er anderhalf jaar op moeten wachten. Maar eindelijk is het zover: cultuur. TBWA ontwikkelde een grootschalige campagne om de culturele wederopstanding te vieren, de mensen wegwijs te maken in het aanbod én de voor de getroffen sector levensnoodzakelijke ticketverkoop te stimuleren.
Het wordt een aparte zomer. Want waar de zomermaanden traditioneel een pauzemoment zijn in het culturele jaar, zal de zomer van 2021 er een worden van culturele heropleving. Sinds de versoepelingen schieten de initiatieven als paddenstoelen uit de grond.
Via sociale media, wildpostering, radiospots (met de stemmen van Adriaan Van den Hoof, Sofie Lemaire en Stijn Vandevoorde) en een TV-spot op de VAR-zenders, wordt vanuit verschillende standpunten opgelucht uitgekeken naar de heropening van het culturele leven. De soundtrack werd dan weer verzorgd door Jimmy Dewit van Belpop Bonanza.
Eindelijk magazine
De Morgen draagt als cultuurkrant ook een steentje bij door deze zomer cultuur-gerelateerde content brengen onder het eindelijk-label. Het laatste DM magazine voor de zomer dat verschijnt op 19 juni zal bovendien helemaal in het teken staan van de campagne.
Radio 1
Radio 1 ten slotte, zal op 25 juni, de laatste dag voor de zomerprogrammatie, Eindelijk ook meegenomen in de programma’s doorheen de dag, met als afsluiter een feestelijke Culture Club-uitzending. Met dank aan de VAR.
Mediafields
Ook buitenbeentje in de OOH-wereld Mediafield (Rurals), steunt de sector met een primeur: voor de Cult!-campagne werden in Antwerpen, Gent en Leuven in totaal 3 ‘murals’ gerealiseerd met een totaaloppervlakte van 240m2. De geschilderde oppervlakte heeft hetzelfde zuiverende effect als 240m2bos. De gebruikte verf neutraliseert immers vervuilende en chemische stoffen zoals formaldehyde.
De website van de campagne werd uitgebouwd door publiq (bekend van UiTinVlaanderen). Agrafa zorgde voor de verspreiding van affiches, die door Zwartopwit werden gedrukt. Wrapid Media zorgde voor de unieke wildpostering.
CREDITS
AGENCY : TBWA\Belgium
TOGETHER WITH :
Cult – Peter D’herde, Fien Bracke, Leen Vanderschueren
Publiq – Isabelle Six, Lene Ector
De Morgen – Charlotte Ghekiere, Elvira Torfs
CAMPAIGN TITLE: EINDELIJK
CREATIVE DIRECTOR: Jeroen Bostoen, Willem Van den Hoof
CREATIVE TEAM: Greg van Buggenhout, Kenn Van Lijsebeth
ACCOUNT TEAM: Virginie Cuypers, Lore Boghmans
STRATEGY : Kristof Janssens
PR : Anneleen Coppens, Liesbeth Pyck, Quentin Glode
DIRECTOR STUDIO: Danny Jacquemin
DTP : Léa Leborgne
MOTION DESIGN : Olivier Verbeke
MUSIC: Jimmy Dewit van Belpop Bonanza
SOUNDMIX: Jan Pollet
RADIO PRODUCTION COMPANY: Spotcel VRT en Brandy
PRODUCER: Katrien Van den Brande
UX DESIGN : Jeroen Govaert, Wannes Vermeulen, Jaimy Vanaken
Special thanks to the media partners: VRT, Radio 1, Rapid Media, Mediafield, Agrafa, Zwartopwit
Marketing & Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Community & Project Manager (m/f/d) - Hopscotch Season
Are you looking for dynamism and creativity? Do you have a passion […]
PR ACCOUNT MANAGER - Walkie Talkie
JOIN WALKIE TALKIE AS A PR ACCOUNT MANAGER Walkie Talkie is a creative […]