De Vlaamse Jeugdraad en Hurae zetten in op de stem van jongeren

De Vlaamse Jeugdraad en Hurae hebben een gezamenlijke missie: jongeren in Vlaanderen en Brussel tussen 12 en 30 jaar aanmoedigen om hun stem te laten horen bij de verkiezingen van de Vlaamse Jeugdraad in 2024. Onder het motto "Stem voor jezelf" roepen zij de jonge (mondige) generatie op om actief deel te nemen aan de democratie en zo invloed uit te oefenen op de thema's die voor hen het meest van belang zijn.
Tijdens de periode van 4 tot en met 19 november hebben jongeren de mogelijkheid om 16 nieuwe adviseurs te kiezen: 8 jongeren worden gekozen door jongeren zelf, terwijl jeugdorganisaties 8 jeugdwerkers mogen selecteren. Bovendien krijgen jongeren ook de gelegenheid om te stemmen over de onderwerpen waarover de Vlaamse Jeugdraad zich moet uitspreken. Om jongeren aan te moedigen om te stemmen, trekken de 31 kandidaten voor de nieuwe Vlaamse jeugdraad langs evenementen, scholen en jeugdactiviteiten tijdens de kiesweken. Hiermee willen zij jongeren bewust maken van het belang van hun stem en hen stimuleren om deel te nemen aan het democratische proces. Daarom heeft Hurae de 'Stem voor Jezelf' campagne bedacht. Aan de hand van posters met uitvergrote beelden benadrukken we het grote belang van de stem van jongeren. Hurae heeft de sociale media in een nieuw jasje gestoken met een sprekende visuele stijl die doorgetrokken is in een toolbox, waaruit partners en belanghebbenden grafische elementen kunnen halen om hun communicatie kracht bij te zetten. Daarnaast heeft Hurae een filter ontwikkeld die dient als persoonlijkheidstest voor jongeren om te bepalen welke thema’s hen het meest boeien.
“De inzet van onze verkiezingen is zeer groot. Met de Vlaamse Jeugdraad willen we de stemmen van alle kinderen, jongeren en hun organisaties vertegenwoordigen bij beleidsmakers. Jongeren maken hun keuze uit 19 jongerenkandidaten, 13 thema’s en valideren hun stem met itsme en eID. Om hen sterk te informeren en te overtuigen hebben we dus nood aan overtuigende communicatie, online, maar ook offline,” zegt Jory Maeyaert, perscoördinator De Ambrassade.
Credits
Client: De Ambrassade - Jory Maeyaert
Agency: Hurae
Creative director: Matti Meurisse
Project manager: Loïc Steelandt
Fotografie: Noa Dekocker & Suzanne Akgun
Design: Noa Dekocker & Ewout Vancraeynest
De Vlaamse Jeugdraad is de officiële adviesraad voor de Vlaamse regering met betrekking tot kinderen, jongeren en jeugdwerk. De raad vertegenwoordigt de belangen van kinderen, jongeren en jeugdorganisaties en zorgt ervoor dat hun stem wordt gehoord in het beleidsproces.
Account Executive - VRT en meer lokale media
Wil jij samen een maatschappelijk verschil maken in media? Werk je graag met […]
Accountmanager Creative Partnerships - VRT
Wil jij de juiste partners verbinden met de mooiste projecten voor maximale impact? […]
Sales Accountmanager - VRT
Wil jij samen een maatschappelijk verschil maken in media? Werk je graag met […]
Marketing & Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]