De Vloer durft te vertellen voor Kom op tegen Kanker

Crea / News

Jaarlijks lanceert Kom op tegen Kanker de meldcampagne. Het doel van die meldcampagnes is om – met specifieke vragenlijsten - bepaalde problemen waarmee (ex-)kankerpatiënten en hun naasten worden geconfronteerd in kaart te brengen om zo beleidsaanbevelingen te kunnen doen.

Vorig jaar was het onderwerp ziekenververvoer, dit jaar roept Kom op tegen Kanker (ex-)kankerpatiënten en hun naasten op om te delen in hoeverre de gevolgen van hun kanker(behandeling) op hun seksueel en intiem leven bespreekbaar zijn met zorgverleners. De Vloer bedacht daarom de campagne #durftevertellen die inspeelt op de bekende hashtag #durftevragen. “Wij durven te vragen, we hopen dat jullie durven te vertellen. Dat is de gedachte achter deze campagne,” legt Johan Roelandt van De Vloer uit. “Een eerlijke en respectvolle oproep van Kom op tegen Kanker naar positieve of negatieve ervaringen. Om op basis daarvan concrete beleidsaanbevelingen te kunnen formuleren, voor een betere zorg rond seksuele problemen, tijdens en na kanker.”

De aanpak werkt, want #durftevertellen is op dit moment de meest succesvolle meldcampagne - op basis van ingevulde vragenlijsten - die Kom op tegen Kanker al georganiseerd heeft, meldt men trots bij De Vloer.

Credits

Client: Kom op tegen Kanker

Client contact: Evelyne Schietse, Marina Van den Nouweland

Agency: De Vloer

Account lead: Thomas Faes

Creative Director: Johan Roelandt, Geert Verdonck

Creative Team: Matthias De Smet, Manuel De Vos, Jarne Eetesonne

Design: Tuan Phan, Tom De Vriendt

Production company: Mojuice