De Vloer en Visit Flanders maken spot die niemand hoeft te zien

Crea / News

Visit FlandersOm de toegankelijkheid van Vlaanderen als vakantiebestemming in de kijker te zetten, lanceerden Visit Flanders en De Vloer dit najaar een promotiespot boordevol emoties. In de spot zien we niet de typische adembenemende beelden van toeristsche trekpleisters, maar ligt de focus volledig op de brede waaier aan emoties die bezoekers ervaren tijdens hun bezoek aan Vlaanderen. De film toont daarbij ook dat iedereen er welkom is, zeker wanneer op het einde van de video blijkt dat verschillende figuranten in de spot personen zijn met een fysieke beperking.

Om die boodschap extra kracht bij te zetten, zorgde De Vloer voor een extra versie van de spot, speciaal voor mensen met een visuele beperking. Met identiek dezelfde beelden als de hoofdspot, maar met een voice over die zich rechtstreeks richt tot wie niet of slecht(er) ziet. Vlaanderen is, zo vertelt de stem, zelf verre van perfect. En daar zijn we zelfs een beetje trots op. Het is immers niet belangrijk wat onze beperkingen zijn, maar wel hoe ze ons beter en sterker maken. De promotiefilm werd gelanceerd op de Facebookpagina van Visit Flanders en zal daarnaast ook internationaal verspreid worden via verschillende toeristische diensten, reisblogs en fora.

Credits:
Client: VISITFLANDERS
Creative Director: Johan Roelandt, Koen Van Deun Creation: Ivo Mertens, Matthias De Smet, Tom De Vriendt Business Director: Patrick Clymans
Account Director: Aline Huls
Account Manager: Lotte Eeckhout
Production Company: Wenneker
Director: Anthony Schatteman
DOP: Piet Deyaert
Producer: Mirjam De Vreese