De Vloer geeft kleingeld weer een grote betekenis

Crea / News

De Rospot tegen Kanker van Kom op tegen Kanker en Eén is terug en daar hoort een nieuwe campagne van De Vloer bij. In de campagne zien we eenzame geldstukken het nummer “Laat me nu toch niet alleen” zingen tot ze samen terecht komen in een Rospot. Voor deze gelegenheid stond Johan Verminnen de rechten van het nummer af.

Het idee is simpel, maar gebaseerd op een relevante insight. De laatste jaren wordt er zoveel digitaal betaald dat ons kleingeld steeds minder gebruikt wordt en vergeten wordt in broekzakken, zetels, etc. De creatieve vertaling van dit inzicht straalt de positiviteit uit die hoort bij Kom op tegen Kanker en geeft jong en oud zin om kleingeld te verzamelen.

De Rospot tegen Kanker is een campagne van Kom op tegen Kanker en Eén met de steun van KBC, en wordt uitgerold op tv, radio en online. Maar daar blijft het niet bij. Ook Unizo, Bakkers Vlaanderen, KBC en Aveve doen mee voor de verdeling van de stickers. Die stickers worden deze week ook meegestuurd met Libelle naar de abonnees en per post verstuurd naar alle Nederlandstalige basisscholen. Bovendien zullen er Rospotten staan in alle vestigingen van AVA Papierwaren.

Credits

Client: Kom op tegen Kanker

Client contact: Marina Van den Nouweland, Els Broothaers, Rebecca Van De Voorde (Eén), Dorien Claes (Eén)

Agency: De Vloer

Account Team: Stijn De Corte, Marcia Van Camp

Creative Director: Johan Roelandt, Geert Verdonck

Creatie: Ivo en Matthias

Design: Tom De Vriendt, Tuan Phan

Production: MAKE

Film Production: Volstok