De Vloer haalt TBWA binnen

Communication / News

Vloer koenvandeun_johanroelandt_1
Vier jaar geleden liet Kris Govaerts optekenen dat hij “niet geloofde in constructies als De Vloer.” Twee jaar later verkondigde Koen Van Deun dan weer in De Minuut op Radio1 dat “Disruptie met stip op één staat als meest kokhalswaardige woord, net boven wanderlust.” Missen is menselijk. Vandaag zijn de geschillen bijgelegd en de nodige verontschuldigingen geboden en aanvaard, en neemt TBWA Belgium een participatie in De Vloer.
Voor de duidelijkheid: aan de buitenkant en zelfs op de vloer zelf verandert er niets, beloven beide partijen. Dat was voor beide partijen dé hoofdvoorwaarde. De Vloer heeft immers de voorbije vijf jaar bewezen haar eigen mannetje te kunnen staan. Zonder investeerders of externe hulp groeide het Antwerpse bureau van twee naïeve creatieven op een zolder uit tot een vaste waarde in het reclamelandschap, intussen bijna 20 man sterk. “Het zou dom zijn om aan dat succesverhaal te gaan sleutelen,” vertelt Kris Govaerts, CEO van TBWA Belgium. “Wat ons vooral aantrok bij De Vloer was niet de stevige business die ze draaien, maar vooral de groep getalenteerde mensen die Koen en Johan om zich heen verzameld hebben, en de frisse structuur waarin ze werken. De Vloer blijft dus een eigen koers varen, onafhankelijk van de Brusselse vestiging. Geen naamsverandering of koerswijziging. Vergelijk het met Heimat in Berlijn of Lucky Generals in London waar TBWA participeert en de oprichters mede-eigenaars blijven. Wat we wel gaan doen, is de motor en resources van TBWA mee ter beschikking stellen van De Vloer.“
Door te participeren in De Vloer zorgt het Internationale netwerk nu ook voor een stevige poot in het noorden van het land. “De Vloer is een avontuur dat intussen veel groter is dan enkel Koen en ik”, vertelt Johan Roelandt, partner en creatief directeur van De Vloer, “een avontuur dat vooral leuk en interessant moet blijven. Onze start up fase ligt intussen al een paar jaar achter ons. Gelukkig maar. Voor een stevige sprong vooruit zochten we een partner van formaat. Dat we ons de eerste jaren soms stiekem als een budget-TBWA hebben verkocht, bewijst hoe goed de fit met het netwerk is. Beide bureaus staan voor slimme en vooral menselijke communicatie. Vloer koenvandeun_johanroelandt_2
“Dat onze stijl en manier van werken aanslaat, zorgt er ook voor dat we meer en meer grote adverteerders aantrekken”, aldus Patrick Clymans, Business Director van De Vloer “om ook die optimaal te kunnen servicen, kunnen we binnenkort rekenen op een bredere onderbouw. Van de strategische knowhow die zowel lokaal als internationaal bij TBWA te vinden is, tot een breed aanbod aan productiemogelijkheden.” Koen Van Deun, partner en creatief directeur van De Vloer voegt nog toe: “We wilden eigenlijk gewoon ook eens met onze mensen op surfkamp gaan, maar dat zelf betalen bleek echt veel te duur.”