De Vloer plooit bij Jims

Crea / News

Vorig jaar koos Jims voor De Vloer als nieuwe communicatiepartner met één duidelijke ambitie: De meest inclusieve fitness van België worden. Want iedereen die wil bewegen moet zich welkom voelen bij Jims. Ongeacht zijn of haar conditie, leeftijd, gewicht,… Deze strategie vertaalt zich in de nieuwe baseline 'We Move With You', waarmee Jims duidelijk maakt dat heel de organisatie rond Jims mee wil bewegen met de noden van de mensen in plaats van andersom. De campagne zelf focust meer op het inclusieve karakter van Jims, maar doet dit op een verrassende en creatieve manier. “Mensen die willen bewegen gaan vaak niet naar een fitness omdat ze denken dat ze niet fit genoeg zijn of dat het er vol patsers en spierbundels zit. Deze vooroordelen en negatieve benamingen hebben we omgedraaid naar iets positief en zo duidelijk gemaakt dat Jims dé fitness is waar iedereen zich welkom gaat voelen. Mensen die 100 kg benchen of mensen die 100 kg wegen," zegt Johan Roelandt, creatief directeur van De Vloer.

De kers op de taart is de samenwerking met Simon Geens van Special Olympics in deze campagne. “Simon die zijn stem en gezicht wou verlenen aan deze campagne maakt het helemaal af. Er is geen duidelijker symbool om te zeggen dat de deur bij Jims open staat voor iedereen die wil bewegen,” zegt Pieterjan Nuitten, ceo van Jims.

De campagne wordt voornamelijk uitgerold in social media en outdoor. Later dit jaar volgen er nog extra-activaties rond dit thema.

Credits

Client: Jims

Client contact: Roel Marissen, Soetkin Verkest

Agency: De Vloer

Account Team: Tom Eilers, Nina De Keyser

Creatives: Ivo Mertens, Matthias De Smet

Graphic Design: Tuan Phan

Creative Director: Johan Roelandt, Geert Verdonck

Production company: MAKE

Director: Jeroen Willekens

DOP: Piet Deyaert

Photography: Jürgen De Gelaen

Music: Sonhouse