Met de update van de mobiele betaalapplicatie Payconiq betaal je dankzij een QR-code nog eenvoudiger met je smartphone in de winkel. Geweldig nieuws, dat De Vloer vertaalde in een brede communicatiecampagne naar zowel handelaars als consumenten. Met oog voor zowel de voordelen als de nadelen.
Op het programma staat naast een uitgebreide DM-actie op maat naar meer dan 39.000 handelaars en een actie waarbij hun winkel in de kijker werd gezet ook een reeks herkenbare en vooral grappige 30” radiospots. Met de bijhorende 10” spots speelt De Vloer handig in op de moeilijke schrijfwijze van Payconiq. Niet door ze voor de luisteraar te spellen, maar door hem of haar uit te dagen elke mogelijke schrijfwijze uit te proberen. Door middel van het registreren van een brede waaier aan variaties op de domeinnaam en SEO komen ze sowieso toch op de juiste plek terecht.
Consumenten worden verder op de hoogte gebracht van de update via e-mail en een social media campagne. Die laatste draait rond een actie waarbij je als Payconiq gebruiker 1 euro voordeel doet bij elke “scan” bij een handelaar waar je voordien nog niet met Payconiq betaalde. De QR-codes in de posts zijn samengesteld uit producten van de handelaars.
Credits:
Creatief Directeur: Koen Van Deun
Creatie: Liesbeth Vandenbergh & Kirsten Ryvers, Emily Michiels & Jan Nagels
Account Director: Carole Michels
Account Manager: Lotte Eeckhout
Client: Goedele van Coppenolle
Productie radiospots: Sonicville
Design social posts: Siegfried Minten