De Vloer hielp Responsible Young Drivers hun jaarlijkse Europese Nacht Zonder Ongevallen in de kijker te zetten met een opmerkelijke initiatief. Dodelijke ongevallen gebeuren vaak ’s nachts op terugweg van concerten, feestjes en fuiven. Met elk verkeersongeval verdwijnt er niet alleen een mens, maar ook een toekomst. Om jongeren te wijzen op de gevaren van drinken en rijden na een nachtje stappen verkochten De Vloer en Responsible Young Drivers het eerste Memorial Ticket op Ticketswap voor Bloc Party in Vorst Nationaal. Voor een opvallend lage prijs, 22 euro. De leeftijd van de oorspronkelijke ticketeigenaar Maarten, toen hij stierf in het verkeer. Samen met een pakkende oproep aan potentiële kopers. Om nooit dronken achter het stuur te kruipen.
Het Memorial Ticket ticket was binnen de twee uur de deur uit. Maar Maartens verhaal en de boodschap erachter werd dagenlang gretig gedeeld op social media en in de pers. Maartens ticket was het eerste in een hele reeks. Responsible Young Drivers zal in de toekomst nog Memorial Tickets verkopen zodat jongeren de gevolgen van rijden onder invloed nooit vergeten.
Credits
Client: Johan Chiers, Karen Soetens
Creatief Directeur: Johan Roelandt, Koen Van Deun Creatie: Matthias De Smet, Ivo Mertens
Account Director: Aline Huls
PR: Content Cats
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]