De Vloer hielp Responsible Young Drivers hun jaarlijkse Europese Nacht Zonder Ongevallen in de kijker te zetten met een opmerkelijke initiatief. Dodelijke ongevallen gebeuren vaak ’s nachts op terugweg van concerten, feestjes en fuiven. Met elk verkeersongeval verdwijnt er niet alleen een mens, maar ook een toekomst. Om jongeren te wijzen op de gevaren van drinken en rijden na een nachtje stappen verkochten De Vloer en Responsible Young Drivers het eerste Memorial Ticket op Ticketswap voor Bloc Party in Vorst Nationaal. Voor een opvallend lage prijs, 22 euro. De leeftijd van de oorspronkelijke ticketeigenaar Maarten, toen hij stierf in het verkeer. Samen met een pakkende oproep aan potentiële kopers. Om nooit dronken achter het stuur te kruipen.
Het Memorial Ticket ticket was binnen de twee uur de deur uit. Maar Maartens verhaal en de boodschap erachter werd dagenlang gretig gedeeld op social media en in de pers. Maartens ticket was het eerste in een hele reeks. Responsible Young Drivers zal in de toekomst nog Memorial Tickets verkopen zodat jongeren de gevolgen van rijden onder invloed nooit vergeten.
Credits
Client: Johan Chiers, Karen Soetens
Creatief Directeur: Johan Roelandt, Koen Van Deun Creatie: Matthias De Smet, Ivo Mertens
Account Director: Aline Huls
PR: Content Cats
Senior Strategic Influencer Marketing Expert bij Influo
INFLUO is looking for a Senior Strategic Influencer Marketing Expert About Influo Influo […]
Senior Sales Manager bij Influo
INFLUO is looking for a Senior Sales Manager About Influo Influo is a […]
Manager Externe Communicatie (m/f/x) bij Actiris
De functie in het kort Actiris is op zoek naar een enthousiaste (m/f/x) […]
Marketing & Communication Manager bij Mediamixer
Wij zijn MediaMixer. Wij mixen media. Wij gaan voor de perfecte blend van […]