De Vloer vult een stadion voor Theo Hayez

Crea / News

België Denemarken, de terugwedstrijd van de UEFA Nations League, vond omwille van Covid-19 plaats in het lege stadion van Oud-Heverlee Leuven (OHL). Zonder fans. Alweer. Een gevoel van gemis dat ook bij de nationale ploeg steeds groter wordt. 

Maar dat is niets in vergelijking met wat de ouders van Théo Hayez, zelf een hevige Rode Duivel-fan, meemaken. Al anderhalf jaar na de verdwijning van hun zoon is er nog geen enkel geldig spoor gevonden. Daarom creëerden de RBFA, Child Focus en De Vloer een opvallende oproep.

De lege tribunes werden tijdens één wedstrijdhelft gevuld met een digitale tifo. Via de nieuwste video mapping-technologie leek het alsof de fans aan de overkant individueel een bordje in de lucht hielden. Samen vormden deze pixels de foto van de vermiste Théo. Met de hoop dat er voetbalfans, van eender waar, iets nieuws kunnen bijdragen tot het onderzoek.  

“Eén van de weinige voordelen van deze lockdowns is dat er op technologisch gebied veel uitgeprobeerd wordt. Deze vorm van video mapping gebeurt rechtstreeks vanuit de regie en laat toe om eender wat te laten plaatsvinden in het stadion zonder dat er logistiek iets moet voorzien worden. Die primeur hebben we meteen gekoppeld aan een broodnodige boodschap,” verduidelijkt Johan Roelandt, creatief directeur bij De Vloer.

“Deze periode waarin we allemaal vrienden en familie moeten missen, biedt voor ons de kans om dat gevoel te onderstrepen en aan te tonen hoe levensbelangrijk het is om antwoorden te vinden. Vandaag doen we dat voor Théo, maar zijn geval is niet uniek. Iedereen kan helpen door elke oproep te bekijken en mee een oogje in het zeil te houden,” zegt Heidi De Pauw, CEO van Child Focus.

Hedeli Sassi, CSR-manager bij de RBFA, besluit: “Als een van de sterkste Belgische merken trekken de Rode Duivels veel aandacht en we hopen dat die zal helpen om een nieuw licht te werpen op de zoektocht naar Théo Hayez.”

Credits
Agency: De Vloer
Brand: RBFA / Child Focus
Client: Stephan Smets (Child Focus), Heidi De Pauw (Child Focus), Danny Pauwels (RBFA), Manu Leroy (RBFA), Hedeli Sassi (RBFA), Michael Schockaert (RBFA)
Account Manager: Thomas Faes
Creative Director: Johan Roelandt, Geert Verdonck
Creatives: Jesse Van Geysel, Jan Nagels
Animation: Tuan Phang
Production Company: DreamWall