De website is een ontvlambaar product!

Le web est un produit inflammable - Gerlache Alain - pub3-2012

Vertaalde artikels

Het gebruik van sociale netwerken is vandaag echt algemeen. De markt zit nog niet op kruissnelheid, maar bevindt zich wel nog altijd in een versnellingsfase. Het is dus nog wat vroeg om de impact van deze nieuwe omgeving op informatie en communicatie écht te kunnen meten. Sinds enige tijd is een nieuwe tendens voelbaar: het wantrouwen tegenover het gebruik van persoonsgebonden gegevens op sociale netwerken. De internetgebruiker heeft begrepen dat bedrijven met zijn gegevens winst konden maken. Fundamenteel heeft het web geen omwenteling veroorzaakt van de communicatiewetten. Alleen samenhangende en authentieke boodschappen blijken duurzaam in een universum dat al een zekere verzadiging heeft bereikt. Bovendien is het meer dan ooit nodig gevaren te voorzien en is voorzichtigheid geboden nu verzend- en reactietijden steeds korter worden. Het web 2.0 is een licht ontvlambaar universum geworden. Het is ook zeer verslavend en de kwantiteit van de boodschappen heeft vaak de overhand op de kwaliteit.