RTL Belgium krijgt een nieuwe structuur, met als doel frisheid en moderniteit doorheen alle RTL-merken te brengen. De nieuwe CEO, Guillaume Collard, heeft een nieuwe strategische roadmap voor RTL uitgetekend. De ambitie? De favoriete inhoud van Franstalige Belgen creëren en uitzenden via een driedelige missie: entertainen, informeren en samenbrengen.
Om die ambitie waar te maken, werden drie strategische prioriteiten bepaald:. De eerste is: de merkwaarde versterken. Het versterken van de RTL-merken is cruciaal in de missie om er "power brands" van te maken, d.w.z. sterke merken in twee werelden (on- en offline). Meer impactvolle en aantrekkelijke mediamerken en content via een consistente, coherente en eenvoudige identiteit als basis...
Met een transversale visie wil RTL de relevantie en complementariteit van de merken versterken, zonder de specifieke kenmerken van elk merk uit het oog te verliezen. De geboorte van deze nieuwe visuele identiteiten gaat hand in hand met de uitrol van de allereerste transversale communicatiecampagne in de geschiedenis van RTL Belgium. De slogan kunnen we samenvatten in drie woorden en zeven letters: "on est là".
De tweede prioriteit: de inhoudelijke strategie boosten. Het aanbieden van premium en lokale content is prioritair voor de RTL-merken. Dat gebeurt in een logica van complementariteit.
Voor RTL tvi wordt specifiek gefocust op Lokaal entertainment (La meilleure friterie, Mariés au premier regard, ...), Nieuws & infotainment (RTL info Signatures, Indices, ...), Grote evenementen (Top Gun Maverick, grote sportevenementen, enz.) en breaking content (Top Chef of Les Traîtres)
Bij RTL club vind je vanaf nu sensatie doorspekt met sport en blockbusters.
RTL plug neemt de feel good niche over en komt dichter bij de wereld van Radio Contact: lichtere inhoud om ons jonge (en minder jonge) publiek te entertainen.
RTL Sport wordt RTL sports, in het meervoud. Dit detail, verre van onbelangrijk, wijst op de komst van nieuwe disciplines: wielrennen (Giro), tennis, boksen, cage warriors, enz. Daarnaast voegen we ook een format gewijd aan sportdocumentaires (Docs de sports), met bijvoorbeeld Lewis Hamilton, Diego Maradona, Roger Federer, Lionel Messi, Kobe Bryant, enz., aan het aanbod toe. Last but not least is RTL België vanaf vandaag ook officieel mediapartner van de RBFA - Red Devils & Red Flames.
bel RTL transformeert en vindt zichzelf vanaf vandaag heruit met de belofte om dé radio van morgen te worden: een zender die informeert, bedient, laat lachen, vermaakt, in een goed humeur brengt, prikkelt en ontroert.
De derde prioriteit, tot slot: de digitale transformatie versnellen
De groei van digitale platformen stopt niet: we kijken naar meer content en ook langer. RTL play wil de BVOD-referentie in het zuiden van het land worden door de distributie en gebruikerservaring te verbeteren. In de toekomst leggen de productieteams van RTL play nog meer de nadruk op de productie van exclusieve premium content (nieuwe premiumseries zoals Killing Eve), lokale content, zoals de spin-offs van Mariés au Premier Regard, "Planqués" of Smartphone en avant-premières, zoals Top Chef, in preview te bekijken op RTL play.
RTL info laat zich niet uit het veld slaan, met een gloednieuwe website en een volledig vernieuwde applicatie sinds eind januari, met onder meer gepersonaliseerde content en videoafspraken. De knop "Alertez-Nous" symboliseert de verbondenheid die RTL info met zijn publiek onderhoudt door elke dag de zaken te belichten die onze burgers bezighouden, in vraag stellen en uitdagen. Thierry Hugot, directeur commercial & marketing du Groupe Rossel - Rossel Advertising: “Door zijn investeringen in lokale inhoud op te voeren, zijn merken en zijn digitale strategie te versterken en zijn engagement voor nabijheid te verduidelijken via zijn nieuwe baseline "on est là", beantwoordt RTL Belgium aan de vraag van zijn publiek en adverteerders naar sterke en krachtige lokale alternatieven. Deze nieuwe roadmap is een perfecte aanvulling op het "Proximity at heart" dat Rossel Advertising heeft aangenomen."
Digital Marketing Analyst bij Studio100
Studio 100, gevestigd in Schelle, is een bruisend en succesvol bedrijf in familie […]
DIENSTHOOFD ART DIRECTOR bij Stad Genk
Jobomschrijving Als Art Director heb je oog voor detail en zie je ook […]
EXPERT COMMUNICATIEADVISEUR bij Stad Genk
Jobomschrijving Als Expert Communicatieadviseur ben je het eerste aanspreekpunt voor alle marketing- en […]
ART DIRECTOR bij Choco
Als Art Director sta je voor sterke creatieve concepten en prachtige designs, online […]