DeBottomLine helpt Pioneer op weg

Crea / News

DeBottomLine heeft een campagne voor Pioneer Smart Sync app gemaakt. Op technisch vlak stond het bureau in voor het wegdesign en -development van de campagnewebsite. Op creatief vlak zorgde het agency voor nieuwe visuals en een tutorial- en lifestylevideo voor de website.

Ze stuurden het materiaal de wereld in met een campagne op YouTube, Meta en Google Search in in Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland, Nederland en Spanje. Na een maand lokte de campagnewebsite 2.937 bezoekers. 106 personen over tot conversie en vulden het formulier op de website in. Op YouTube werd de video net geen 40.000 keer bekeken. En in totaal genereerde de campagne over de landen heen meer dan 1 miljoen impressies op Google (SEA en YouTube).

Ook op Facebook werd campagne gevoerd. De video-advertenties bereikten daar zo'n 250.000 personen en 505.000 impressies. Met bijna 8.000 kliks tot gevolg. 28,59 procent opende de mails, terwijl de benchmark schommelt rond zo’n 21procent. 3,47 procent klikte ook door naar de website, terwijl de benchmark daar op 2,6 procent hangt.

CREDITS:

Strategie: Steven Van Dingenen & Lisa Oversteyns

Creatie: Marijn Vonk & Sarah Terlinck

Opvolging: Lotte Landuyt

Klant: Masao Miyashita