deBottomLine van target naar resultaat voor DHL Parcel Belgium

Crea / News

DHL Parcel Belgium zocht een partner om hen bij te staan in de zoektocht naar nieuwe leads. Zo gezocht, zo gevonden bij deBottomLine. DHL verwachtte dat er een uitgewerkte strategie en plan van aanpak voorgelegd werd om hun vooropgestelde target van nieuwe leads op één jaar tijd te kunnen halen. 

Alvorens deBottomLine de handen uit de mouwen stak, werd er een kijkje genomen naar behaalde resultaten van eerdere campagnes van DHL. Hieruit trok het full service agency lessen over welke kanalen en boodschappen effectief waren, hoe het zat met de leadconversies en de bijhorende cost per lead. Al deze lessen gaven de inspiratie voor “Ook geleverd met DHL”, wat de baseline voor de campagne van 2023-’24 werd.

DHL levert niet enkel pakketten, het levert zoveel meer. Om de veelzijdigheid van het bezorgbedrijf in de kijker te zetten, werd er gekozen voor vier boodschappen. Deze boodschappen werden, ondersteund door sprekende visuals, gepresenteerd op kanalen zoals LinkedIn, Display Ads, Google Tekst Ads en Programmatic Displays. Door een combinatie van deze kanalen in te zetten, kon deBottomLine de pool van potentiële leads verder uitbreiden. Dankzij A/B-testen en het vergelijken van boodschappen werd de campagne uiteindelijk een knaller van formaat, zo klinkt bij deBottomLine: "Op slechts twee maand tijd slaagde deBottomLine erin reeds 47% van de vooropgestelde nieuwe leads te behalen. Dit bewijst dat je de meest indrukwekkende resultaten kan behalen als je slimme contentcreatie combineert met weldoordachte mediabuying." 

Credits

Strategie: Steven Van Dingenen en Lisa Oversteyns

Opvolging: Kelly Le Bruyn

Klant: DHL Parcel Belgium