deBottomLine warmt het publiek op voor Energie.be

Crea / News

DeBottomLine en Energie.be slaan de handen in elkaar voor een campagne om de naamsbekendheid van de energieleverancier te verhogen. Hun Value Proposition “Bij Energie.be heb je geen reden om ooit nog voor een andere leverancier te kiezen.” vormt hier de basis voor. Zo werkt de campagne aan een sterk merkimago en de belofte van een levenslange, betrouwbare relatie met klanten. Het doelpubliek bestaat om die reden uit mensen die ‘hun handen vol hebben met wat telt’, zij die liefst niet jaarlijks van energieleverancier willen veranderen. Het full service agency heeft hiervoor een multichannel strategie uitgerold, met gebruik van verschillende visuele media, waaronder DOOH, online en addressable TV, YouTube en Meta Ads.

De boodschap spreekt voor zich: bij Energie.be zit je levenslang goed. Die brengt deBottomLine luid en duidelijk over in hun campagne. Deze boodschap kreeg een creatieve vertaalslag die nauw aansluit bij de leefwereld van de doelgroep. Zo werd de aandacht getrokken met slagzinnen zoals “Een andere winkel in? Ja. Een andere energieleverancier? Nooit meer.” als DOOH-advertentie in het straatbeeld en “Een andere serie checken? Maybe. Een andere energieleverancier? Nooit meer.” als pauzeknop advertentie.

Dit zorgt voor een krachtige combinatie van creativiteit en technologische vaardigheden. Zo creëert DeBottomline een campagne die niet enkel in het oog springt, maar ook de waarden van Energie.be op een frisse en toegankelijke manier overbrengt.

Credits:

Strategie: Steven Van Dingenen & Lisa Oversteyns

Creatie: Marijn Vonk, Laura Wellens & Sarah Terlinck

Opvolging: Lisa De Caerlé

Klant: Louise Bosmans