Waarom zou een jongen niet aan klassiek ballet mogen doen en een meisje niet zielsgraag shotten? Maatschappelijke clichés bepalen nog altijd sterk de keuze voor een sport. Niet voor Decathlon, want Decathlon wil sport toegankelijk maken voor zoveel mogelijk mensen.
Met dit in gedachten ontwikkelde BBDO een Back-to-Sports-campagne die clichés de mond snoert. Daarmee wil het sportmerk ouders aansporen om naar de droom van hun kinderen te luisteren. En kinderen aanmoedigen om hun passie te volgen en zo te groeien. Met verschillende videoformats op sociale media, een televisiespot en winkelpuntcommunicatie wil Decathlon iedereen ondersteunen om een open geest te hebben en te houden.
Credits:
Client: Decathlon
Contact: Thomas Lejeune
Agency: BBDO Belgium
Account team: Diane Vandebroek, Evelyn Savels
Strategic planning: Samuel Eggermont, Kim Leunen
Creative Director: Sebastien De Valck
Creative Director: Arnaud Pitz
Creation: Jan Schraeyen, Maxime Andrien, Vincent De Roose
Design: Davy Dooms
Final Art: Petra Saelens
Production company: BBDO Productions
Head of Production: Patricia Van De Kerckhove
Agency Producer: Marlies Neudt
Agency Post Producer: Eva Segers
Agency Video Editor: Neil Skeet
Animation Company: Moxy
Sound Production Company: BBDO Productions
Sound engineer: Mathieu Schots
Sound producer: Nicolas Van Poeck