Decathlon en Bonka Circus openen circulaire fitness Quit Club

Een gemiddeld Belgisch gezin heeft 160 euro aan ongebruikt sportmateriaal liggen. Vermenigvuldig dat cijfer met vijf miljoen gezinnen en dat komt neer op 800 miljoen euro aan sportgerei dat nog perfect in orde is, een tweede kans verdient én iemand anders aan het sporten kan zetten. Decathlon engageert zich om dat ongebruikt sportmateriaal terug te kopen en een nieuwe bestemming te geven. Enter de Quit Club, een 100 procent circulaire fitness.
De Quit Club start vanuit een leegstaand bedrijfspand van 500 vierkante meter in Evere. Daar kunnen mensen hun fitnessmateriaal terugbrengen, ongeacht het merk. In ruil daarvoor krijgen ze shoptegoed bij Decathlon waarmee ze een andere sport kunnen ontdekken. Je kunt ook gratis sporten in de club. Valt je oog daar op een tweedehandsloopband of kettlebell, dan kan je die meteen kopen.
"Een sportretailer die mensen actief aanmoedigt om te stoppen met sporten: het lijkt misschien wat gek. Maar sport moet vooral leuk zijn," zegt Karel De Mulder, creatief directeur bij Bonka Circus. "In deze campagne verheerlijken we quitters en zetten we ze aan om ongebruikt materiaal terug te verkopen. Zo kunnen anderen er plezier aan beleven. De Quit Club is de enige fitnessclub waar niet alleen de sporters voortdurend in beweging zijn, maar ook de volledige inboedel."
"De Quit Club is voor Decathlon een project waarin alles samenkomt," vult Michael d’Hooge, content leader bij Decathlon, aan. "Het maakt sport toegankelijker door de sportbeoefening aan te bieden, door lagere prijzen via een breder tweedehandsaanbod en door de impact op de planeet te beperken."
Ook in radio en OOH roept de campagne op om te ‘Stoppen met sporten’. De digitale campagne bevat zowel een influencerluik als online video’s en ads die de online schattingstool van Decathlon promoten.
Wie zelf zin heeft gekregen om te sporten, kan terecht in de Quit Club in de Jules Bordetlaan 1 in Evere. De fitness is elke maandag tot zaterdag open tussen negen uur 's ochtends en zeven uur 's avonds.
Credits
Client: Decathlon
Agency: Bonka Circus
Client contact: , Michael D’Hooghe, Julie Nevejan, Thomas Lejeune Debarre, Estelle Bouvier, Jo Van Dessel, Jasmine Berbiers, Nicolas Bronfort
Client Service Director: Julie Proesmans
Account Executive: Jaron Versheure
Creatives: Barbara Dzikanowice, Johan Van Oeckel
Creative Director: Karel De Mulder
Copywriter FR: Veronique Vier
Design: Fulya Toper, Jasmine Berbiers
Sound: Sonhouse
Video: Sander Dufourmont
Media: Mediaplus
PR: Bepublic
Influencers: Influo
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]