Decathlon en Mediaplus brengen sportplezier terug

Crea / News

Nu de zomervakantie achter de rug is, maken we ons weer op voor een hectisch nieuw schooljaar. De septemberdrukte zorgt er helaas voor dat volwassenen minder tijd vrijmaken om te sporten en te bewegen - en dat terwijl sportclubs hun trainingen net hervatten. Met de ‘Back with sport, back with joy’-campagne wil Decathlon mensen warm maken om de sportieve draad weer op te pikken na de zomervakantie. Want sporten is niet alleen gezond, klinkt het - je beleeft er vooral veel plezier aan.

Mediaplus, het mediabureau van de Serviceplan Group, heeft een nationale radio- en digitale (display en drive-to-store) campagne opgezet om traffic te genereren en de merkoverweging en aankoopintentie te verhogen. De radiospots spelen naar eigen zeggen in op herkenbaarheid: van de moeder die haar kind aanmaant om zich te haasten voor school tot typische taferelen op een voetbalveld. Telkens koppelt de boodschap een relevant product aan de situatie.

De campagnespots werden creatief ontwikkeld door Bonka Circus en in samenwerking met Sonhouse geproduceerd.