Defensie brengt hulde aan onze nationale helden

Crea / News

Defensie BoondoggleNaar aanleiding van de nationale feestdag lanceert Defensie in samenwerking met Boondoggle een nieuwe campagne: “Respect voor het verleden, vertrouwen in de toekomst”, waarbij het werk van Belgische Defensie, brandweer en politie extra in de verf wordt gezet. Deze lijn speelt in op het thema van het defilé: de herdenking van het einde van de Eerste Wereldoorlog.

Defensie, brandweer en politie speelden niet alleen vroeger een belangrijke rol in onze samenleving, ook vandaag zijn ze onmisbaar. Wanneer de wereld komt stil te staan en iedereen aan de grond genageld staat zijn zij degenen die in actie komen. Defensie liet dit idee in een campagne vertalen die beladen momenten uit de Belgische geschiedenis toont en de emoties die ze bij iedereen teweegbrengen. Denk aan beide WO met in het bijzonder WO1, de brand in de Innovation en, nog recenter, de aanslagen van 22 maart 2016. Op al die momenten voelde iedereen zich verloren en kwamen de orde- en hulpdiensten meteen in actie.De campagne loopt vanaf vandaag tot eind augustus via TV, online video, DOOH, GDN bannering en sociale media.
https://www.youtube.com/watch?v=w4GRSh6Aa2k
Credits
CLIENT: Defensie
COS Pha LtKol J. Debrabandere
M.O. Souris
AGENCY: BOONDOGGLE
Creative Director: Leon Jacobs
Creative Team: Jonas Marysse, Bouke Zoete
Business director: Nico Croes
Account Manager: Lise Detobel
Producer: Bérengère Lurquin
Strategy: Joris Joosten
Final art: Bernard Hermant
PRODUCTIE: CZAR
Director: Toon Aerts
DOP: David Doom
Producer: Maarten De Sutter, Eurydice Gysel
Editor: Robin De Praetere
Grading: Xavier Dockx
Sound: Gregory Caron