Delhaize en Lidl: niets aan de hand

Twee reclamecampagnes van Delhaize en Lidl moesten deze maand voor het JEP (Jury voor Etische Praktijken inzake reclame) verschijnen, nadat er klacht werd ingediend door enkele consumenten.
Bij Delhaize ging het om een actie voor Milka en Planckendael, waarbij 1 gratis ticket voor het pretpark werd aangeboden bij aankoop van 10 euro Milka-producten. De klager merkte daarbij op dat het promotiebord voor deze actie vlak boven producten werd tentoongesteld waarop de actie niet van toepassing was, zijnde Kinder Surprises. De producten die wel in aanmerking kwamen voor de actie stonden verder verwijderd van het promotiebord.
Lidl werd dan weer berispt voor een tekstueel element in een reclamecampagne. De affiche toont aan de linkerkant een matras met de tekst ‘om baby’s te maken’ en aan de rechterkant een body voor een baby met de tekst ‘om ze aan te kleden’, wat volgens de aanklager zijn tienjarige zoontje had gechoqueerd. Was hier namelijk geen sprake van seksuele handelingen?
In beide gevallen besliste het JEP dat er geen sprake was van misleidende reclame of reclame dat indruist tegen de geldende fatsoensnormen.
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]