Delhaize en TBWA steunen goebezigers

Crea / News

Delhaize gaat in 2020 door op zijn ingeslagen weg en focust verder op evenwichtige voeding. Met een nieuwe campagne wil de supermarktketen ‘gezond’ dit jaar alvast goedkoper maken.

En hoe kan je dit nieuwe plan beter formuleren dan als goed voornemen voor het nieuwe jaar? Delhaize en TBWA koppelen dit aan de goede voornemens van hun klanten. Klanten die steeds vaker de fiets nemen, wat meer groenten en fruit willen eten, beter vlees en betere vis op hun bord willen, die hun buik vol hebben van plastic en meer recycleren… die het goed voor hebben en nu al goed bezig zijn. Delhaize wil de favoriete supermarkt zijn van al die ‘goebezigers’, want het zijn er elke dag meer. Met betere producten, betere inspanningen voor het milieu, een betere samenwerking met haar producenten en nu ook met betere prijzen. Delhaize pakt daarom uit met diverse promoties op zijn producten met Nutri-Score A en B.

De televisiespot is een trailer voor online content waar ‘goebezigers’ hun goede voornemens voor het nieuwe jaar kenbaar maken en waarmaken. Studenten helpen medestudenten gezonder snacken in de Late Night Snack show. Kinderen verrassen hun papa met gezonde alternatieven van zijn bourgondische lievelingskostjes. Deze content wordt ook digitaal volledig uitgerold en ook in radio koppelt het dezelfde promo’s aan gezonde  intenties.

Deze gezonde sprong voorwaarts vertaalt zich ook in een nieuw design. De Delhaize-leeuw is zijn kooi ontsprongen en is voldoende zelfzeker en herkenbaar om helemaal in zijn eentje de Delhaize branding voor zijn rekening te nemen. Het Delhaize-rood krijgt het gezelschap van een reeks zacht-frisse kleuren die een eigentijds multicolormerk neerzetten. Frisse no-nonsense portretten van mensen die goed bezig zijn nodigen uit om mee te doen en zorgen mee voor een nieuw elan van het merk.

Credits
Agency: TBWA\Belgium
Client: Delhaize
Campaign Title: Dit jaar maakt Delhaize gezond goedkoper.
Creative Director: Frank Marinus, Jan Macken, Willem Van den Hoof
Creative Team: Stijn Klaver – AD, Chiara De Decker – Copy, Inbe Bracke – Digital creative, Stefan Dias – Copy, Julien Riviezzo – Copy FR, Albin Barry – Copy FR, Florence Gobert – AD
Account team: Marieke Michiles – Group Account Director, Sharon Lavaert – Account Director, Nathalie Thollebeek – Account Executiven Laure Ghekiere – Account Executive
Strategy: Kristof Janssens – Strategic Director, Helena   Gheeraert – Strategic Planner
Strategic media planner: Jolien Van Heyste
Design: Christophe Liekens, Estelle Vanduynslager
Production company: \MAKE
Director: Jan Boon
TV-producer: Lore Desmet
Post-production:
Co-production: Make, Volstok en De Kwekerij
Post-producers: Sarah Bornauw, Elien De Brouwer, Lore Desmet, Geneviève Paindaveine
Motion Design: Sander Heremans
Projects Management Team: Max Van der Beken, Jeniffer Van Regemeuter
Online production: Digital Craftsmen
Online declination: Nadine Claes, Chiara De Decker, Lauranne Benidlle
Studio: Christine Lips, Lea Leborgne, Marianne Gualtieri
Media Agency: MindeShare