Delhaize en TBWA blijven gezond goedkoper maken. Wel of niet?
In september gaan we met z’n allen weer naar school en werk, en dit jaar kijken we daar zelfs een beetje naar uit: eindelijk weer ‘normaal’ leven. Maar hebben we tijdens die lockdowns ook niet enkele nieuwe gewoontes ontwikkeld die we misschien beter kunnen houden in het nieuwe normaal? Wat er ook van zij, voor al die goede gewoontes die blijven, blijft Delhaize gezond goedkoper maken. Zeker in september.
En hoe ziet dat nieuwe leven er dan wel uit? Blijven we elleboogjes geven, in onze short zoomcallen, met vrienden buiten eten? Wel of niet? Dat is de vraag die doorheen heel de campagne gesteld wordt. Wat we wel sowieso gaan blijven doen is gezond en vers eten, en Delhaize blijft dat dan ook makkelijk maken door het goedkoper maken.
In een muzikale tv-spot stellen Delhaize en TBWA deze vragen op de tonen van Shaggy’s ‘It wasn’t me’. Terug naar het studentenleven? Drie keer per week gaan padellen? Picknicken als je gaat daten? Telkens vragen de mensen in de scène recht in de camera: wel of niet? Ook in de radiospots vragen ze zich swingend af hoe het nieuwe leven eruit gaat zien. Met de gepaste promo erbij om die gewoonte in ere te kunnen houden.
Online vragen influencers via een leuke filter zichzelf én jou welke goede gewoontes gaan blijven en stellen ze meteen een gezonde nieuwe normaal-lunchbox voor. In OOH deelt TBWA simpelweg mee dat Delhaize die goede gewoontes blijft bevoorraden met goedkope gezonde producten. Want gezonder leven blijft beginnen bij Delhaize.
Credits
AGENCY: TBWA\Belgium
CLIENT: Delhaize
Aude Mayence, Isabel Broes, Nadine Kienen, Zara Versaen, Sara Holbrecht, Annelore Van Hove
CAMPAIGN TITLE: Voor alle goede gewoontes die blijven, blijven wij gezond goedkoper maken. - Pour toutes les bonnes habitudes qui restent... ou pas, chez nous, manger sain reste moins cher.
CREATIVE DIRECTOR: Frank Marinus
CREATIVE TEAM: Stijn Klaver, Chiara De Decker, Stefan Dias, Julien Riviezzo, Sandrine
Rozenberg, Florence Francois
DIGITAL CREATIVE TEAM: Inge Bracke, Anujin Magnaijargal
COPYWRITING: Nadine Claes, Sarah Pierrequin
ACCOUNT TEAM: Geert Potargent, Marieke Michils, Nathalie Thollebeek, Thomas Hoogmartens
STRATEGY: Bert Denis, Kristof Janssens, Veerle Verlinden
INTEGRATED BRAND STRATEGIST: Jolien Van Heyste, Katrien Rousseau TRAFFIC: Elien Cardon, Christine Lips
DIRECTOR STUDIO: Danny Jacquemin
RETOUCHES: Marianne Gualtieri, Karol Cepowicz
DTP: Marianne Gualtieri, Karol Cepowicz, Léa Leborgne
DIGITAL PRODUCTION: MAKE
PROJECTS MANAGEMENT TEAM: Stijn Punie, Ken Kools, Stijn Mertens ONLINE PRODUCTION: Ruben Temmerman
PHOTOGRAPHY: Studio Wauters
AGENCY PRODUCER:
Lore Desmet / Sophie Scheck / Cindy De Mooter
PRODUCTION:
Producer: Ben Wevers
Director: Jan Boon
POST-PRODUCTION COMPANY: MAKE
Post-producer: Leslie Verbist
Offline: Helena Overlaet-Michiels
Online: Elke D’Haese
Sound: Gwenn Nicolay + mix: Nicolas Van Ruysevelt
SOCIALS PRODUCTION COMPANY: MAKE
Producer: Leslie Verbist Online: Nabil El Hajjouti
RADIO PRODUCTION COMPANY: MAKE
Producer: Raf Cyran
Sound: Gwenn Nicolay & Nicolas Van Ruysevelt
MEDIA AGENCY: MindShare
MEDIA PLANNERS: Wouter Proot, Laura Monteleone, Angelique Pistidda, Stéphanie Van Geit, Gilles Nevens