Delhaize en TBWA blijven gezond goedkoper maken. Wel of niet?

Crea / News

In september gaan we met z’n allen weer naar school en werk, en dit jaar kijken we daar zelfs een beetje naar uit: eindelijk weer ‘normaal’ leven. Maar hebben we tijdens die lockdowns ook niet enkele nieuwe gewoontes ontwikkeld die we misschien beter kunnen houden in het nieuwe normaal? Wat er ook van zij, voor al die goede gewoontes die blijven, blijft Delhaize gezond goedkoper maken. Zeker in september.

En hoe ziet dat nieuwe leven er dan wel uit? Blijven we elleboogjes geven, in onze short zoomcallen, met vrienden buiten eten? Wel of niet? Dat is de vraag die doorheen heel de campagne gesteld wordt. Wat we wel sowieso gaan blijven doen is gezond en vers eten, en Delhaize blijft dat dan ook makkelijk maken door het goedkoper maken.

In een muzikale tv-spot stellen Delhaize en TBWA deze vragen op de tonen van Shaggy’s ‘It wasn’t me’. Terug naar het studentenleven? Drie keer per week gaan padellen? Picknicken als je gaat daten? Telkens vragen de mensen in de scène recht in de camera: wel of niet? Ook in de radiospots vragen ze zich swingend af hoe het nieuwe leven eruit gaat zien. Met de gepaste promo erbij om die gewoonte in ere te kunnen houden.

Online vragen influencers via een leuke filter zichzelf én jou welke goede gewoontes gaan blijven en stellen ze meteen een gezonde nieuwe normaal-lunchbox voor. In OOH deelt TBWA simpelweg mee dat Delhaize die goede gewoontes blijft bevoorraden met goedkope gezonde producten. Want gezonder leven blijft beginnen bij Delhaize.

Credits

AGENCY: TBWA\Belgium

CLIENT: Delhaize
Aude Mayence, Isabel Broes, Nadine Kienen, Zara Versaen, Sara Holbrecht, Annelore Van Hove

CAMPAIGN TITLE: Voor alle goede gewoontes die blijven, blijven wij gezond goedkoper maken. - Pour toutes les bonnes habitudes qui restent... ou pas, chez nous, manger sain reste moins cher.

CREATIVE DIRECTOR: Frank Marinus
CREATIVE TEAM: Stijn Klaver, Chiara De Decker, Stefan Dias, Julien Riviezzo, Sandrine

Rozenberg, Florence Francois

DIGITAL CREATIVE TEAM: Inge Bracke, Anujin Magnaijargal

COPYWRITING: Nadine Claes, Sarah Pierrequin

ACCOUNT TEAM: Geert Potargent, Marieke Michils, Nathalie Thollebeek, Thomas Hoogmartens

STRATEGY: Bert Denis, Kristof Janssens, Veerle Verlinden

INTEGRATED BRAND STRATEGIST: Jolien Van Heyste, Katrien Rousseau TRAFFIC: Elien Cardon, Christine Lips

DIRECTOR STUDIO: Danny Jacquemin

RETOUCHES: Marianne Gualtieri, Karol Cepowicz

DTP: Marianne Gualtieri, Karol Cepowicz, Léa Leborgne

DIGITAL PRODUCTION: MAKE

PROJECTS MANAGEMENT TEAM: Stijn Punie, Ken Kools, Stijn Mertens ONLINE PRODUCTION: Ruben Temmerman

PHOTOGRAPHY: Studio Wauters

AGENCY PRODUCER:

Lore Desmet / Sophie Scheck / Cindy De Mooter

PRODUCTION:

Producer: Ben Wevers

Director: Jan Boon

POST-PRODUCTION COMPANY: MAKE

Post-producer: Leslie Verbist
Offline: Helena Overlaet-Michiels
Online: Elke D’Haese
Sound: Gwenn Nicolay + mix: Nicolas Van Ruysevelt

SOCIALS PRODUCTION COMPANY: MAKE

Producer: Leslie Verbist Online: Nabil El Hajjouti

RADIO PRODUCTION COMPANY: MAKE

Producer: Raf Cyran
Sound: Gwenn Nicolay & Nicolas Van Ruysevelt

MEDIA AGENCY: MindShare

MEDIA PLANNERS: Wouter Proot, Laura Monteleone, Angelique Pistidda, Stéphanie Van Geit, Gilles Nevens