Delhaize en TBWA: Kleine Leeuw, kleine prijs en… grote besparing

Crea / News

Het is een thema dat al maanden de actualiteit beheerst: het leven blijft maar duurder worden. Maar wil dat zeggen dat de Belgen moeten inboeten op de kwaliteit van hun voeding? Voor Delhaize alvast niet. Daarom lanceert het merk nu een selectie van producten voor elke dag, die altijd laag geprijsd zijn: de Kleine Leeuwtjes.

Een merk dat zegt “Mee met ’t leven” te zijn, kan niet blind blijven voor de toenemende financiële zorgen van veel Belgen. Terwijl alles duurder wordt, gaat Delhaize daarom z’n prijzen verlagen: met de Kleine Leeuwtjes wil Delhaize een concrete bijdrage bieden om de koopkracht van z’n klanten te beschermen.

Een selectie van producten voor elke dag, altijd klein geprijsd: dat is de belofte van dit nieuwe initiatief. Op dit moment zijn dat circa 500 producten, later groeit dat aantal tot 1500. Vanaf vandaag zullen klanten in de winkels, online en in de MyDelhaize-app de nieuwe prijsetiketten ontdekken. Met hun knalrode kleur zullen ze niet te missen zijn in de winkel, en er zo voor zorgen dat klanten de Kleine Leeuwtjes meteen zien. Zo wordt het shoppingbudget onder controle houden zo nog makkelijker.

Samen met het getrouwheidsprogramma SuperPlus - waarmee klanten tot 15% korting krijgen op Nutri-Score A en B-producten - helpt dit initiatief de Belgen om beter eten betaalbaar te houden. Zelfs wanneer de economische situatie moeilijk is.

Om het ruime assortiment van die permanent goedkope producten bij Delhaize te symboliseren, krijgt de grote leeuw nu het gezelschap van een bende kleine leeuwtjes, speels, ondeugend en schattig tegelijk sloven ze zich uit om overal die lage prijzen aan te duiden. Dat zie je in de spot die TBWA creëerde. De campagne, voorafgegaan door een teaserfase, loopt ook op radio, in kranten en OOH en in social media.

Credits

Kleine Leeuw? Kleine Prijs // P'tit Lion? P'tit Prix!

Delhaize

TBWA\Belgium

Delhaize

Isabel Broes, Nadine Kienen, Maude Vande Velde, Benedicte Leytens, Caroline Meas, Zara Versaen, Audrey Techy

Creative Team

Creative Director: Frank Marinus

Executive Creative Director: Jeroen Bostoen

Copywriters: Chiara De Decker, Stefan Dias, Julien Riviezzo, Louise Windels, Sven Pede

Art Directors: Stijn Klaver, Alex Ameye, Ymke Smets

Digital Creatives: Inge Bracke, Robin De Wachter, Charline Laurent

Motion: Florence Francois

Account Team

Client Services Director: Marieke Michils

Account Manager: Laure Ghekiere, Charlotte Rooseleer, Charlotte Dejonghe, Nathalie Thollebeek

Traffic Manager: Elien Cardon

Strategy

Strategic Planning: Bert Denis, Kristof Janssens, Laura De Deurwaerder

Connection Strategists: Jolien Van Heyste, Delphine Messiaen

Print

Director Studio: Danny Jacquemin

Retouches/DTP: Marianne Gualtieri, Karol Cepowicz

Trafic: Christine Lips

Head of print production: Michel Prairial

Agency Producer: Lore Desmet

Animation & Production company: Volstok & Wenneker.be

Executive Producers: Johanna Keppens & Mathias Kerner

Animation producer: Mirjam De Vreese

Live producer: Femke Doom

Directors: Wouter Sel & Dirk Domen

DOP: Piet Deyaert 

Post-production

Post-production company: Volstok

Post-producer Make: Leslie Verbist

Sound Engineers: Gwenn Nicolay / Jan Pollet

Photography

Agency: Studio Wauters

Art Buyer: Elly Laureys

Digital Production

Digital Production Agency: Make     

Project Managers: Stijn Punie, Matthias Deruddere

Development: Olivier Berger, Ruben Temmerman, Tim Kaelen, Matthias Deruddere

Media

Media Agency: Mindshare

Media Planners: Wouter Proot, Laura Monteleone, Tamara Pauwels, Stéphanie Van Geit