Delhaize en TBWA weten waarvoor feesten dienen

Crea / News / Research

Delhaize feesten

Om te weten wat mensen belangrijk vinden tijdens de feestperiode, is Delhaize dat gaan vragen aan 100 Belgen. En tijdens de hele maand december helpt de foodretailer mensen met een inspirerend magazine, een praktische feestgids, een feestelijke eindejaarspop-up en ijzersterke feestpromo’s om geweldige feesten te beleven.

En waar dienen de feesten dan dus voor? In september nodigde Delhaize 100 Belgen uit alle hoeken van het land uit voor een ultravroeg kerstdiner, en polste de genodigden naar hun verwachtingen, pleziertjes en problemen tijdens de feesten. Op basis daarvan creëerde Delhaize een inspirerend feestmagazine, met daarin de populairste feestmenu’s en geactualiseerde feestklassiekers, dat op een extra-grote oplage aan klanten uitgedeeld wordt. Delhaize organiseert ook proeverijen waarbij feestproducten alvast gereserveerd kunnen worden, geeft wijnadvies en levert boodschappen thuis tijdens de drukke feestdagen. De 15 populairste feestgerechten worden ook door Sofie Dumont bereidt, met een persoonlijk Sofietoets, en dagelijks uitgezonden op VTM van 10 tot 28 december. En uiteraard vind je die gerechten ook terug op delhaizemagazine.be, het eindejaarsplatform van Delhaize.Om iedereen alvast van het feestgevoel te laten proeven, opent Atelier Delhaize de deuren aan de Gulden-Vlieslaan in Brussel: een loungy eindejaarspop-up gedesigned door TBWA en gebouwd door Second Floor, zoals PUB eerder berichtte. Daar kunnen mensen komen ontbijten tijdens de week en komen aperitieven tijdens het weekend. Maar waar ook een heleboel workshops voor klanten doorgaan. Sofie Dumont komt er samen met kinderen feestgerechten maken die zij lekker vinden, en bereidt feestmenu’s en -desserts met volwassenen. Groentenchef Seppe Nobels van Graanmarkt 13 komt vegetarische feestgerechten workshoppen, Jeroen De Pauw komt kreeft bereiden, en Manuel Wouters feestcocktails mixen.Om al die initiatieven aan te kondigen en/of te coveren, ontwikkelde TBWA online content die tijdens de hele maand december op social media ingezet wordt. De ontwapenend authentieke film over het kerstdiner met 100 Belgen loopt ook in de bioscoop en zelfs even op TV. Er werden promotionele abribussen gecreërd, en emotionele MOF’s, terwijl services in radio behandeld worden.https://youtu.be/KG92pzvIeJk

Credits
Brand: Delhaize
Agency: TBWA
Creative Director: Frank Marinus
Art director: Ad Van Ongeval, Alex Ameye, Wouter Pardaens, Menno Buyl, Florence Gobert
Copywriter: Jeremie Goldwasser, Thomas De Vreese, Sarah Pierrequin, Nadine Claes, Willem Van Hoof
Social creatives: Nigel Ooms, Alexandra Crismer, Federico Colella, Anke Verhaegen, Sofie Gilliams
Account: Marieke Michils, Elien Limpens, Elke Piron, Vanessa Sponar, Laure Ghekiere, Kwinten Scheepers
Project Management: Max Van der Beken, Benjamin Van Maldergem
Artbuyer: Elly Laureys
Studio: Danny Jacquemin, Marianne Gualtieri, Caroline Stiernet, Patti Secci, Victor Wilmot, Lea Leborgne
Producers : Lore Desmet, Lieselot Ral
Montage : Bas Van Hoof, Xavier Pouleur
Radio Director: Raf Debraekeleer
Radio Producer: Veerle Van Melkebeke
Sound Engineer: Jan Pollet
Design: Hendrik Everaerts, Elke Broothaers, Estelle Van Duynslager
Media Arts: Sylvie Dewaele, Jolien Van Heyste
Mediabureau: Initiative, B2P
Photography: Kurt Stallaert, Studio Wauters
Magazine: Gicom
Pop-up: Second Floor
Client: Maarten Vanthemsche, Zeger Lindemans, Nathalie Callewaert, Isabelle Deneys, Nadine Kienen, Kristien Porrez, Iris Merckx, Audrey Techy, Audrey Vandenberghe